Kako se koristi haštag?

By Lazar / August 22, 2014
Kako se koristi hashtag

Masovno korišćenje haštagova je počelo na Twitter-u, ali ubrzo se proširilo i na druge društvene mreže. Chris Messina, programer, je 2007. godine u tvitu predložio da Twitter počne da grupiše razgovore upotrebom # simbola.

Twitter je prvobitno odbio ovu ideju, ali u oktobru 2007. godine građani/novinari su počeli da koriste haštag #SanDiegoFire, na sugestiju Messina, kako bi obaveštavali o najnovijim događajima o seriji šumskih požara u San Dijegu.

Ubrzo posle toga, upotreba # se proširila i na sve ostale teme. Danas ga koristi bas svako – od đaka do kompanija. U novije vreme, # je počeo da se upotrebljava i van društvenih mreža, pogledajte ovaj video/parodiju na tu temu…

ŠTA SME DA SE UPOTREBI KAO #?

U # nema razmaka. Čak i ako # ima više reči, ne može da se koristi razmak – #trecasmena. Ako hoćemo da istaknemo svaku reč, možemo svaku reč da napišemo velikim slovom – #TrecaSmena.

Dobićemo iste rezultate pretrage ako upotrebimo #trecasmena i #TrecaSmena, tako da velika slova koristimo samo da bi # bio pregledniji.

Upotreba brojeva je moguća. Možemo da stavimo #novagodina2014. Međutim, upotreba znakova interpunkcije ili specijalnih karaktera, kao na primer $%&/, nije moguća.

UPOTREBA # NA TWITTER-U

Na Twitter-u su # najefektniji način organizovanja informacija. Tačnije, ako pretražujete teme na osnovu određenog #, naći ćete ogroman broj relevantnih informacija.

Zašto je to tako? Jednostavno, zato što na Twitter-u svi koriste #. Način na koji # radi je na svim društvenim mrežama isti, samo je poenta što se na Twitter-u masovno koristi dok to, na primer, nije slučaj sa Facebook-om.

Isto tako, ono što # na Twitter-u čini toliko popularnim je i to što je većina profila na Twitter-u javna, tako da možete da pronađete svaki tvit koji tražite ako koristite pravi #.

UPOTREBA # NA FACEBOOK-U

Facebook je uveo upotrebu # sredinom 2013. godine. Međutim, iako se # na Facebook-u koriste, praksa upotrebe # nije zaživela u tolikoj meri kao na Twitter-u. Postoji više razloga zašto je to tako:

  • Facebook postoji dugi niz godina i koristio se bez upotrebe #. Sada kada su uveli #, prosto ne postoji navika da se oni upotrebljavaju, niti da se pretražuje uz pomoć njih
  • Spam. Zbog toga što broj karaktera koji možete da upotrebite daleko prelazi veličinu potrebnu za post, možemo videti postove sa po 20-30 # zbog čega se gubi svaki smisao tog posta i samo se zagušuje vidljivost ostalih relevantnijih postova
  • Relevantnost. Kao što sam u prethodnoj tački naveo, zbog velikog broja karaktera koji može da se upotrebi za pisanje posta, dolazi do zloupotrebe. Traže se # koji su u trendu i stavljaju se na postove koji nemaju apsolutno nikakve veze sa tekstom, samo da bi se povećala vidljivost i opet dolazi do zagušivanja pretrage
  • Ako je profil postavljen na private nećete moći da vidite postove sa tog profila čak i ako je upotrebljen #. Ovo pravilo važi naravno na svim društvenim mrežama, samo je broj privatnih profila daleko veći na Facebook-u nego bilo gde drugde
  • Prema nekim istraživanjima, upotreba # na Facebook-u ne podiže reach posta
  • Facebook je prvenstveno mreža za druženje, dok je Twitter mreža na kojoj se deli sadržaj

Trend rasta upotrebe # na Facebook-u postoji, brendovi ga koriste u svojim kampanjama, ali još uvek nije dostigao popularnost kao na Twitter-u.

UPOTREBA # NA INSTAGRAM-U

Kao i na prethodne dve mreže, pravila koja važe na njima, kada govorimo o upotrebi #, važe i na Instagram-u. Ograničenje koje je Instagram postavio je maksimalan broj # koji možete da upotrebite na jednoj fotografiji, a to je 30.

Poznato je da se # najviše upotrebljavaju sa fotografijama – 70%. Znamo da je Instagram mreža za deljenje fotografija i zbog toga je upotreba # na Instagramu veoma prihvaćena i rasprostranjena.

Fotografije koje imaju # dobijaju daleko više reacha od onih koje su bez #. Kao što sam već napomenuo, jedino o čemu treba voditi računa je da se ne pretera sa brojem # na jednoj fotografiji, jer to smanjuje čitkost kao i  smisao same fotografije.

KAKO NAJBOLJE KORISTITI #

  • Nemojte da koristite previše # u jednom tvitu/postu, jer dolazi do prenatrpanosti i onda tvit/post gubi svoju čitljivost. Najbolje je koristiti jedan do tri  # u tvitu/postu
  • Budite relevantni. Ako pričate o automobilima, a stavite na primer #cocacola, oni koji budu pretraživali po #cocacola videće vaš tvit/post, ali koliko je ta informacija za njih relevantna, kada dodirnih tačaka između Coca-Cole i automobila i nema?
  • Budite dosledni. Ako koristite određeni # za neku kampanju, koristite ga svaki put kada pričate o toj kampanji ili bilo čemu što je u vezi sa njom
  • Budite precizni. Ako na primer govorite o događajima koji se dešavaju svake godine, dodajte godinu na kraju # – #NovaGodina2013
  • Vodite računa da # koji koristite nije možda dvosmislen, odnosno da se možda već ne koristi u nekom drugom značenju

Da li koristite # na Facebook-u? Koliko u proseku # koristite po jednom tvitu/postu?

 

Studirao marketing u Subotici i o trošku Evropske unije skitao po Evropi, kao erasmusovac u Letoniji i Belgiji. Bavi se online marketingom već četiri godine i štreberski prati sva nova dešavanja. Uvek na vrhu! Sve što zaradi troši na putovanja i potpuno netipično za Balkanca – voli sport.

Comments are closed