Stopa otvorenih i stopa pročitanih email poruka

By Bojan / July 21, 2014

Budući da sada znate šta je email marketing i kada je najbolje vreme za slanje email poruka, vreme je da pređemo na malo ozbiljnije stvari.

Kako biste vodili svoju email kampanju potrebno je da stalno pratite podatke koliko je poruka otvoreno i koliko je primalaca kliknulo na vaš link unutar emaila. Da biste to učinili potrebno je da znate šta je open rate i click rate.

Stopa otvorenih email poruka (open rate) predstavlja procenat koji se računa kao odnos otvorenih email poruka i ukupnog broja isporučenih poruka.

Postoji još jedan način računanja, a to je kada se uzme u obzir ukupan broj poruka koji je poslat korisnicima umesto ukupnog broja isporučenih poruka. Mislim da možete zaključiti da je broj poslatih poruka uglavnom veći od broja isporučenih, jer neke poruke ne stignu do svoje destinacije.

Kako ovo funkcioniše?

Unutar svake email poruke koja je poslata nalazi se kod koji poziva prikazivanje malene providne slike (1×1 pixel). Kada primalac otvori poruku, zajedno sa tekstom prikazuje se slika i tada se nazad na server šalje podatak da je email otvoren.

Primalac poruke je potpuno nesvestan celog procesa, jer je slika providna. Takođe, svaka slika ima različit kod tako da se veoma lako može pratiti broj otvorenih email poruka, ali i ko je primalac koji je otvorio email.

Stopa otvorenih email poruka

Koliko god da je open rate važan za vašu kampanju, moram vam skrenuti pažnju da ovaj podatak nije uvek tačan. Pitate se kako je to moguće kada je sve prilično jednostavno?

Jedan od krivaca ste upravo vi. Korišćenjem opcije preview označavate poruku kao pročitanu, a da je uopšte niste otvorili, pa se poruka registruje kao pročitana i kod pošiljaoca. Drugi razlog je što postoji opcija da ne dozvolite prikazivanje slika u email poruci. Trik je u tome da je primalac pročitao poruku, ali ona mala sličica (koju vi ne vidite) nije prikazana pa se ova poruka ne registruje kao pročitana.

Prema podacima za 2014. godinu, u Velikoj Britaniji prosečna stopa otvorenih email poruka za sve industrije iznosi 22,87%.

Zbog ovakvih nedostataka pri merenju broja otvaranja email poruka moraju se koristiti i drugi parametri, a najznačajniji je broj klikova (click rate). Click rate predstavlja tačnu meru koja pokazuje koliko čitalaca je kliknulo na link koji se nalazi unutar email poruke.

Ovaj podatak nam pokazuje koliko je primalaca stvarno zainteresovano za našu ponudu. Stalno otvoramo veliki broj emailova, možda ih pročitamo, možda ne, ali se ipak računaju kao da smo ih otvorili. Sa druge strane, na link unutar poruke ćemo uglavnom kliknuti ako nas zanima određena ponuda. Zbog toga je ovaj podatak dosta relevantniji.

Logično je da je broj primalaca koji su kliknuli na link znatno manji od broja onih koji su otvorili email. Na osnovu istraživanja u Velikoj Britaniji samo 3,26% primalaca klikne na link unutar email poruke.

[table id=4 /]

Pozitivna stvar je što se broj otvorenih poruka i klikova na link sve više povećava , što znači da potrošači veruju da preko emaila mogu pronaći proizvode i/ili usluge koji ih zanimaju. Ovaj podatak je važan i za vas koji ne koristite ili potcenjujete značaj email marketinga, kako biste počeli da koristite i ovaj način za povećanje profita.

Da li smatrate da se email marketing kampanja isplati ukoliko su samo tri primaoca od ukupno 100 zainteresovani da kupe vaš proizvod? Kakvi su podaci vaših email marketing kampanja?

Završio Ekonomski fakultet na smeru Marketing i master studije na smeru Poslovni informacioni sistemi. Internet marketingom se bavi preko godinu dana i posebno je zainteresovan za email marketing i SEO optimizaciju. Obožava sport i nutelu jede isključivo velikom kašikom.

Comments are closed