Šta je email marketing?

By Bojan / July 9, 2014

Većina mladih kada čuje reč email pomisli na sredstvo komunikacije koje koriste propale kompanije i naši roditelji kako bi slali fotografije rodbini u inostranstvo. Veliki broj mlađih od 20 godina veoma retko šalje emailove ili ih skoro nikada i ne šalje.

Zašto bi vam neko uopšte slao email, ako može da vas kontaktira preko društvenih mreža – mnogo brže i jednostavnije? Kada poredim email sa društvenim mrežama pada mi na pamet odnos Nokia-e, Apple-a i Samsung-a.

Kada se pojavio, email je bio čudo tehnologije i ljudi su bili fascinirani njegovom funkcijom. Takođe, početkom 21. veka nije bilo čoveka koji nije imao Nokia-u, bilo da je to bio model 3310, 1100 ili neki drugi. Vremenom, stvari su se menjale, društvene mreže su privlačile sve veći broj korisnika, pa je danas komunikacija na internetu, slobodno možemo reći, primaran način komuniciranja. Slično tome, Apple i Samsung su na tržište izbacili nove spravice kojima je malo ko mogao odoleti. Vremenom su te spravice zamenile nedakašnje neprevaziđene Nokia-ine modele.

Ipak, stvarnost je, što se tiče emaila, dosta drugačija. Nijedna kompanija koja dugoročno želi da ostane konkurentna ne može uspešno poslovati ukoliko se ne bavi internet marketingom. Jedan od najznačajnijih vidova promocije i prodaje jeste upravo email marketing!

Email marketing je oblik direktnog marketinga koji koristi email kao sredstvo komunikacije između davaoca usluge, najčešće firme, i korisnika njegovih usluga/proizvoda.

Jednostavnije rečeno, svaka email poruka koju neka kompanija pošalje svom trenutnom ili potencijalnom korisniku, sa promotivnim ili informativnim sadržajem, se može smatrati email marketingom. Glavna prednost email marketinga je cena. Zamislite da možete da komunicirate sa svojim kupcima besplatno ili uz veoma mali finansijski budžet. Sjajno, zar ne?

Šta je email marketing

 

Pored toga što je email marketing najjeftinije sredstvo komunikacije sa potencijalnim mušterijama, on ima veliku ulogu i u sferi ekologije, evo i zašto:

  • Godišnje se poseče tri milijarde stabala
  • Dnevno se pošalje 182,9 milijarde emailova, a na isti sadržaj se potroši isto toliko papira A4 formata
  • Kada bi se umesto papira koristio isključivo email, sačuvalo bi se skoro 22 miliona stabala dnevno, odnosno oko 14,6 hiljada hektara šuma, što predstavlja površinu Švajcarske
  • Ovo može postati stvarnost pošto na internetu postoji 3,9 milijardi email naloga!

Suština email marketinga su mailing liste, odnosno baze sa email adresama korisnika koje zanima ponuda i proizvodi određene kompanije.

Važno je napomenuti da na internetu postoje kompanije koje obezbeđuju usluge vođenja email kampanja, a one se nazivaju email marketing provajderi. Prednost korišćenja ovih provajdera je u tome što oni obezbeđuju alate koji olakšavaju i ubrzavaju proces kreiranja i slanja jedne email poruke, a istovremeno vode brigu o etici slanja i anti-spam zakonima na internetu, kako bi svaka poslata email poruka stigla na odredište sigurno i kako ne bi bila okarakterisana kao spam.

Kompanija povremeno može obaveštavati potrošače preko emaila o svojoj ponudi i promocijama. Ukoliko neka kompanija prodaje farmerke, ona lako može napraviti segmentaciju liste. Kako?

Kada svima iz mailing liste (ovde se možete prijaviti na našu 🙂 ) pošaljemo ponudu kompanije, jasno možemo videti ko od njih otvara mail, a ko ga označava kao spam. Isto tako, možemo videti koje korisnike zanimaju ženske farmerke, koje muške farmerke, a kojima najviše pažnje odvlače dečije farmerke.

Na osnovu toga, bilo bi zaista nepotrebno ponovo slati mailove sa ponudom muških farmerki korisnicima koji stalno otvaraju mailove sa ženskim farmerkama. Zbog toga našu listu možemo segmentirati na one kojima šaljemo ponudu ženskih farmerki, na one kojima šaljemo sve što je u vezi sa muškim farmerkama i one korisnike koje zanimaju dečije farmerke.

Pretpostavljam da ste svi makar jednom ostavili svoju email adresu nekoj organizaciji i pokajali se vrlo brzo, odnosno čim ste videli gužvu u svom sandučetu, budući da vas je ta organizacija gotovo bombardovala nepotrebnim mailovima. Takvi emailovi predstavljaju spam.

Spam je naziv za neželjenu poštu koju predstavlja gomila reklama i koja zasipa vaš email inboks, a sam naziv je dobio po skeču Monti Pajtona.

Potrebno je znati da email marketing nije isto što i spam! Preko email marketinga kompanije nude neku vrednost svojim kupcima, dok je spam nešto što korisnik nije tražio ili želeo među svojom poštom.

Loša stvar je što je većina mailova spam, samim tim ljudi stvaraju pogrešnu sliku o email marketingu. Sa druge strane, ovo može biti dobra stvar, jer kompanije koje naprave dobar plan i strategiju za email marketing mogu puno da profitiraju.

Verujem da sada možete zaključiti koje su mogućnosti email marketinga. Naše kompanije se ovim vidom promocije veoma malo bave, a smatram da bi dobrim planom i strategijom email marketinga značajno poboljšali svoje poslovanje.

Šta mislite, koliki uticaj na poslovanje može da ima email marketing?

Završio Ekonomski fakultet na smeru Marketing i master studije na smeru Poslovni informacioni sistemi. Internet marketingom se bavi preko godinu dana i posebno je zainteresovan za email marketing i SEO optimizaciju. Obožava sport i nutelu jede isključivo velikom kašikom.

Comments are closed