Šest odličnih marketing ideja u poslednjih 12 meseci

By Bojan / November 23, 2015

Postoje različiti načini da dođete do klijenata. Potrebno je da budete što kreativniji i što inovativniji. U poslednjih 12 meseci zabeležen je napredak ideja i taktika u oblasti marketinga. Neke od sledećih primera možete odmah da počnete da koristite, dok su drugi tek u povoju, ali pokazuju veliku kreativnost i inovacije.

  1.     Pronađite dobru marketing agenciju

Pre nekoliko godina vaš marketing nastup je mogao proći sa jednostavnim sajtom i nekoliko ključnih reči. Međutim, tokom prošle i posebno tokom ove godine javlja se mnoštvo važnih faktora – mobilni marketing, iskustvo korisnika, nove vrste analitika, složenija SEO optimizacija i sve informatički pismenije generacije. Neka ovaj složen i naporan posao umesto vas radi marketing agencija kako biste vi mogli da se fokusirate na vašu delatnost i da profitirate od internet marketinga.

  1.     Neka sadržaj na vašem sajtu kreiraju zaposleni

Napravite raspored i privolite zaposlene da pišu na blogu vašeg sajta. Neka pišu o onome što rade, o svojim uspesima, o onome šta vole na poslu, i tako dalje.

Istraživanje koje je sprovela kompanija Yahoo je pokazalo da se broj poseta takvim sajtovima povećao 700%, a broj klikova 200%.

  1.     Co-brend

U toku poslednje godine, napredak u lokalnom pretraživanju, na osnovu rezultata Bing-a i Google-a, je postao i moguć, ali i profitabilan. Možete zajedno sa biznisom u blizini vašeg privlačiti kupce. Možete kreativno da merite odaziv kupaca: prvog meseca restoran koji je u blizini bioskopa može ponuditi karte sa popustom za večeru za dvoje ili više ljudi. Sledećeg meseca, bioskop može ponuditi kupon sa 10% popusta za restoran. Koristite društvene mreže i e-mail da promovišete co-brend napore.

Taktike koje su se isplatile protekle godine:

  1.     Program za nelojalne

Kada je vaš lokalni biznis ugrožen velikim lancima, uzmite primer grupe Coffee šopova u Singapuru. Oni su udružili snage i napravili Be Disloyal karticu, koja je mogla da se koristi u osam kafića. Nakon 10 pića, korisnik je dobijao besplatno piće u kafiću koji je izdao karticu.

  1.     Interaktivno dopisivanje sa određenim polom

Ovo više zvuči kao sci-fi nego marketing, ali dečija dobrotvorna organizacija u UK – UK Plan, koristila je softver za prepoznavanje lica (tačno prepoznaje u 90% slučajeva, navodi BBC) na interaktivnom kiosku na autobuskom stajalištu. Žena koja se približava kiosku je videla jednu poruku – video koji detaljno pokazuje polnu diskriminaciju širom sveta – a muškarac je video poruku koja se uglavnom sastojala od statistike. Poenta, navodi UK Plan, je da se prikaže nejednakost polova. Muškarci i žene ne doživljavaju istu poruku na isti način, zbog toga se svakom prilazi na različit način.

  1.     Pružiti više od proizvoda

YouTube je promenio pristup marketing idejama – najbolje poruke često nisu fokusirane samo na prodaju, nego na to da ispričaju priču. Razlog zbog kojeg je storiteling uspešniji od klasičnog vida oglašavanja je taj što kod klasičnog oglašavanja poruka sadrži samo činjenice i informacije koje nailaze na predrasude i već ustaljena razmišljanja koja su se razvila kod primaoca poruke, te u njegovoj glavi dolazi do dileme da li zadržati postojeće mišljenje o proizvodu ili ga promeniti samo zato što reklama kaže da bi trebalo.

Ovo su samo neke od ideja koje možete da iskoristite kako biste unapredili poslovanje svoje kompanije. Verujem da postoji još mnogo načina da uspete, te zbog toga istražujte i pokušajte da budete što inovativniji.

Kako ste vi unapredili vaše poslovanje ove godine?

Završio Ekonomski fakultet na smeru Marketing i master studije na smeru Poslovni informacioni sistemi. Internet marketingom se bavi preko godinu dana i posebno je zainteresovan za email marketing i SEO optimizaciju. Obožava sport i nutelu jede isključivo velikom kašikom.

Leave a comment: