SEO optimizacija – 21 najvažnije pitanje za bolje rangiranje na Google-u

By Gojko / July 13, 2015

Kada pregledate izvore svojih poseta, oni mogu dolaziti sa različitih strana. Sa društvenih mreža, sa drugih sajtova, direktnim ukucavanjem adrese sajta i slično. Ali one najvažnije posete su one koje dolaze sa Google-a.

Dolasci na vaše članke ili vaš sajt sa Google-a podrazumevaju da vas je neko tražio i našao u pretrazi. Ili ono što je mnogo važnije – da je neko tražio neki odgovor ili neku ključnu reč i pronašao ga na vašem sajtu.

Za dobro pozicioniranje na Google-u, neophodna je SEO (Search Engine Optimization) optimizacija sajta i članaka na sajtu. To podrazumeva određene promene na različitim delovima sajta, kako bi se sajt pojavljivao na boljoj poziciji na Google pretrazi.

SEO optimizaciju na svom sajtu možete uraditi i sami. Sve što treba da uradite je da postavite sebi 21 najvažnije pitanje pre objavljivanja sledećeg posta. Pitanja su u vezi sa različitim delovima članka – ključne reči, interni i eksterni linkovi, sam sadržaj koji se objavljuje, URL-ovi, slike i vreme potrebno za učitavanja sajta.

SEO optimizacija – 21 najvažnije pitanje za bolje rangiranje na Google-u

Ključne reči

Nikada ne bi trebalo da narušavate kvalitet sadržaja članka zbog ključnih reči za koje želite da se pozicionirate. Ali, trebalo bi da obratite pažnju na njih dokle god njihovo ubacivanje u tekst ne narušava čitljivost i smisao teksta. Ovo su pitanja koja bi trebalo sebi da postavite kako biste najbolje optimizovali ključne reči:

  1. Pretraga – Da li ste izvršili pretragu ključnih reči za koje hoćete da se vaš tekst pozicionira? Odnosno, da li je ta ključna reč dovoljno popularna, tj. tražena na pretragama? Ukoliko ne znate kako se to radi, ovaj video će vam u tome pomoći.
  2. Naslov – Da li ste uključili ključnu reč u svom naslovu? Ključna reč ili fraza bi trebalo da se nalazi u svakom naslovu, po mogućnosti, što bliže početku naslova. Ukoliko imate problema sa ovim delom teksta pročitajte kako da napišete savršen naslov za vaš tekst.
  3. Kontekst – Da li su ostale reči u vašem tekstu povezane sa ključnom reči? Google radi po principu rečnika, ukoliko ne nađe konkretnu ključnu reč, potražiće njene sinonime. Imajte ovo na umu kada budete pisali sledeći post za vaš blog, ali vodite računa da to ima smisla. Ukoliko Google pomisli da želite da ga izmanipulišete ovim sinonimima i pretrpavanjem ključnih reči, postoji velika verovatnoća da će vas blokirati na svojim pretragama.
  4. Prvih 100 reči – Da li se vaša ključna reč nalazi u prvih 100 reči u tekstu? Google mnogo više ceni ključne reči i fraze koje se nalaze na samom vrhu vaše stranice u odnosu na one koje se nalaze samom dnu, odnosno kraju teksta.

Interni linkovi

Linkovi su prilično jednostavan način da unapredite optimizaciju vašeg sajta. Jedno jednostavno interno linkovanje, koje povezuje dva članka na istom sajtu, može drastično da poboljša vašu poziciju na Google-u. Pitanja koja treba da postavite sebi u vezi sa internim linkovima su:

  1. Cross linking – Da li ste linkovali ka jednom od svojih starijih postova? Linkovanjem ka starijim člancima možete povećati snagu tih starih članaka prilikom njihovog rangiranja na pretrazi.
  2. Stari postovi na blogu – Da li ste pregledali svoje stare članke i možda ih povezali sa novijim? Na ovaj način možete da unapredite jačanje novih članka, pošto su stariji članci jači od novijih što se tiče pozicioniranja na Google-u. Naravno, ovo radite samo ako ima smisla da se ubaci link ka nekom od novih članaka.

Eksterni linkovi

Ukoliko mislite da je pogrešno linkovati ka tuđim sajtovima, koji mogu, a i ne moraju, da vam budu konkurencija, varate se. Google i te kako odobrava i podržava linkovanje između sajtova, i takvim potezom samo možete unaprediti rangiranje svog sajta. Pitanja koja bi trebalo sebi da postavite za ovakvu vrstu optimizacije su:

  1. Povezani blogovi – Da li ste linkovali ka nekom sajtu koji se bavi obradom sličnih tema kojima se i vi bavite? Na ovaj način ćete pomoći Google-u da shvati koji su blogovi povezani, odnosno koji se takmiče za slične ključne reči. Za ovakav potez, Google će vas nagraditi i povećati vidljivost vašeg sajta.
  2. Email – Da li ste kontaktirali emailom sajtove ka kojima ste linkovali u svojim tekstovima? Na ovaj način, povećaćete šansu da pomenuti sajtovi podele na društvenim mrežama vaše tekstove koji linkuju ka njima. Pored toga, postoji verovatnoća da ćete zbog toga dobiti i nekoliko povratnih linkova ka vašem sajtu, a to značajno može poboljšati vašu optimizaciju.

SEO optimizacija – 21 najvažnije pitanje za bolje rangiranje na Google-u

Sadržaj koji se objavljuje

Prilikom optimizacije sadržaja bitno je da znate da je on najvažniji deo kompletnog pozicioniranja. Na njega treba najviše obratiti pažnju iz razloga što on privlači i zadržava ljude na sajtu. Da bi Google rado prikazivao vaš sadržaj na svojim pretragama, postavite sebi ova pitanja:

  1. Duplirani sadržaj – Da li ste preuzeli vaš sadržaj sa nekog tuđeg sajta? Ukoliko jeste, proverite da li ste linkovali sajt sa kog je sadržaj preuzet. Takođe, pokušajte da izbegnete da veći deo tog sadržaja ne bude potpuno isti kao na sajtu sa kog ste ga preuzeli. U suprotnom postoji velika verovatnoća da ćete dobiti kaznu od strane Google-a.
  2. Loš sadržaj – Da li je vaš sadržaj napisan osrednje i samo zbog ključnih reči? Ukoliko ste pisali članak bez smisla samo da biste napravili dobru optimizaciju i bolje se pozicionirali na Google-u, postoji velika verovatnoća da će vas Google kazniti. Koliko god SEO optimizacija bila bitna, uvek je važnije da je članak smislen i prirodno napisan.
  3. Dužina – Da li je vaš blog post dovoljno dugačak? Postoji značajna korelacija između dužine posta i pozicije na Google pretrazi. Što je članak duži, to je veća verovatnoća da će se naći u vrhu pretrage.

URL

Na ovaj segment ljudi često zaboravljaju, ali dobar URL stranice vašeg sajta može povećati i vidljivost na pretragama. Pitanja koja treba da se postave za dobro optimizovan URL su:

  1. Kratki URL – Da li je vaš URL kratak ili predugačak? Kraći URL, koji ima smisla i ima ključnu reč će mnogo bolje proći na pretragama od predugog URL-a koji sadrži suvišne reči.
  2. Ključne reči – Da li vaš URL sadrži vaše ključne reči? Ovo je verovatno i najvažnije pitanje u vezi sa URL-om. Za bolju SEO optimizaciju ne zaboravite da uključite ključnu reč ili frazu u URL stranice.

Slike

U jednom od ranijih tekstova sam pisao koliko je vizuelizacija važna u internet marketingu, i zato treba da bude uvek sastavni deo vaših postova. Ali, kada ubacujete slike u svoje članke, uvek postavite sebi ova pitanja:

  1. Ime – Da li se u okviru imena slike nalazi ključna reč za koju se takmičimo? Što je bolje ime slike i bogatije ključnim rečima, to će se bolje pozicionirati među Google slikama.
  2. Alt tag – Da li ste kod svake slike napisali opis u alt tagu? Ukoliko zaboravite da uradite ovaj deo, značajno možete ugroziti poziciju slike na pretrazi.
  3. Dimenzije – Da li je vaša slika dovoljno velika? Kada imate dilemu da li stavljati slike većih ili manjih dimenzija, uvek se odlučite za veće. Google uvek prednost daje širim i dužim slikama u odnosu na kraće i uže.
  4. Veličina slike – Da li je vaša slika dovoljno male veličine, odnosno težine? Uvek pokušajte da kompresujete sliku da bude što manje veličine, odnosno da ima što manje megabajta. Naravno, sliku smanjujte dokle god ona ne gubi značajno na kvalitetu. Nekvalitetna slika male veličine nije dobra odluka prilikom optimizacije.
  5. Jedinstvenost slike – Da li su slike koje ubacujete jedinstvene i originalne? Ukoliko slike koje sami napravite (uslikate, postavite screenshot svog ekrana) ili kupite budete koristili na svom sajtu, značajno ćete poboljšati položaj na pretrazi. Takve slike se mnogo bolje rangiraju u odnosu na slike preuzete sa tuđih sajtova.

Vreme učitavanja

Trebalo bi da znate da što se blog brže učitava, to će se bolje pozicionirati na pretrazi. Ukoliko ne želite da gubite posete zbog predugog učitavanja vašeg sajta, postavite sebi ova pitanja:

  1. Mediji – Da li ste optimizovali medije koje ste ubacili u svoj članak? Ubacivanje medija poput slika, video klipova i audio klipova je odlična ideja, ali oni ne bi smeli da usporavaju učitavanje na sajt. Vodite računa o broju medija koje ubacujete, kao i o veličini svakog pojedinačnog medija.
  2. Javascripte – Da li ubacujete dodatne javaskripte na svoj sajt? Pokušajte da smanjite broj eksternih skripti kako biste ubrzali vreme učitavanja na sajt i poboljšali svoju poziciju na Google-u.

SEO optimizacija – 21 najvažnije pitanje za bolje rangiranje na Google-u

Za kraj, naglasio bih da se najveći uspeh optimizacije postiže pravilnom optimizacijom svih navedenih delova. Za sva ova pitanja vam neće biti potrebno više od desestak minuta, a bolja pozicija na Google-u predstavlja jedno od najjačih oružja na internetu. Zato pred svaki sledeći post, prođite svako od ovih pitanja.

P.S. Ukoliko vi imate još neko pitanje za koje smatrate da je bitno da se postavi pre obajvljivanja nekog sadržaja, napišite ga u komentarima.

Diplomirao marketing na Ekonomskom fakultetu u Novom Sadu. Zainteresovan za internet marketing i primenu društvenih mreža u svrhe biznisa, kao i za SEO optimizaciju sajtova. Smatra da su za uspeh neophodne stalne inovacije i kreativnost. Obožava sport i komedije.
2 comments

Leave a comment: