Saveti za uspešnu internet marketing kampanju

Ukoliko ste tek odlučili da se aktivirate na internetu ili želite da poboljšate postojeći nastup na društvenim mrežama, postoje neki univerzalni saveti koji u tome mogu da vam pomognu. Iako je svaki nastup i svaka kompanija zasebna za sebe, ciljevi često mogu biti vrlo slični i oni često uključuju veću vidljivost brenda ili bolju komunikaciju sa tržištem.

Da biste postigli neki od ovih ciljeva, neophodni su kvalitetni planovi i uspešno izvršavanje zacrtanih akcija u tim planovima. Prilikom pravljenja tih planova obratite pažnju na sledeće savete i time unapredite svoj internet marketing.

Saveti za uspešnu internet marketing kampanju

  • Razumite platformu na kojoj nastupate

Svaka društvena mreža ima svoju nišu. Na primer, Facebook održava svoje korisnike bliskim sa svojim prijateljima i familijom. Twitter je prilagođen onima kojima je interesantan kratak i sažet sadržaj. Sa druge strane, Google+ i LinkedIn su profesionalnije društvene mreže namenjene poslovanju.

Mnogi marketari uporno prave istu grešku. Oni objavljuju jedan potpuno isti sadržaj na različitim društvenim mrežama, misleći da je važno samo povećati broj ljudi koji će videti taj sadržaj. Možda i vama ovo deluje kao ispravna odluka, međutim, ukoliko ne želite da postignete suprotan efekat od planiranog, nemojte ovo da radite.

Na primer, na LinkedIn-u možete objaviti vašu studiju slučaja ili neke statističke podatke u vezi sa vašem poslovanjem, dok na Facebook-u možete objaviti neku zanmljivu fotografiju koja je u vezi sa vašom kompanijom ili proizvodom.

Na taj način ćete se prilagoditi mreži na kojoj se nalazi objava i bićete prihvatljiviji korisnicima te platforme. Ovim potezom ćete značajno smanjiti šanse da vas korisnici različitih društvenih mreža otprate, zbog toga što prikazujete ono što oni ne žele da viđaju na određenoj društvenoj mreži.

  • Odaberite prave mreže

Pod ovim se ne podrazumeva samo koje mreže ćete izabrati za vaš marketing, već i broj mreža na kojima planirate da nastupite. Iako verovatno mislite da je više uvek i bolje, morate imati u vidu da na što više mreža nastupate odjednom, imaćete manje pažnje i vremena za svaku od njih pojedinačno.

Naravno, ne treba zaboraviti činjenicu da se tržište i popularnost društvenih mreža konstantno menjaju, što znači da ako je promocija u određeno vreme na jednoj mreži bila uspešnija nego na nekoj drugoj, to ne mora značiti da će tako biti i ubuduće.

Zbog toga, osim izbora društvene mreže koja najviše odgovara vašem nastupu i vašoj publici, morate obratiti pažnju i na to koliko je mreža trenutno posećena i popularna. Imajte u vidu da odabirom pravih mreža, u pravo vreme, značajno možete povećati broj pregleda vašeg internet sadržaja i time povećati prodaju ili ostvariti drugi zadati cilj.

  • Trošite pametno

Saveti za uspešnu internet marketing kampanju

Iako su objave na društvenim mrežama, uslovno rečeno, potpuno besplatne, to ne znači da na svoju internet marketing kampanju nećete potrošiti novac i druge resurse. Zbog toga je najvažnije da postavite sebi pitanje gde vam to novac odlazi i na koji to način bi njegovo trošenje moglo da donosi najveće koristi.

Uvek možete da platite promociju svog posta, stranice ili veb-sajta na društvenim mrežama kako bi taj oglas videlo što više ljudi, ili možda da kupite pratioce ili tuđe stranice na kojima ćete nuditi svoje proizvode. Ali, da li je to pametno potrošen novac?

Mnogo pametnije je, na primer, platiti community managera (stručnjaka za vođenje društvenih mreža), i time unaprediti internet nastup. Time ćete verovatno žrtvovati broj ljudi koji će videti vaše objave, ali ćete značajno unaprediti povezanost sa kupcima i podići interesovanje za vašu kompaniju. A to može biti višestruko isplativije na duže staze.

  • Ponašajte se kao osoba

Jedna od najvećih prednosti društvenih mreža je što vam pruža priliku, ne samo da prenesete poruku svojim pratiocima, već i da ostvarite interakciju sa njima. Uz malo truda, možete stvoriti prijateljske odnose sa svojom publikom, kojima ćete unaprediti kako ljudi gledaju na vas i vaš brend.

A kako ovo da ostvarite?

Jednostavno, ponašajte se kao osoba, a ne kao marketing robot. Pokušajte da se sprijateljite sa svojom publikom, a ne samo da im nešto prodate. Zapamtite, ukoliko planirate samo da kačite slike svojih proizvoda i promocija (akcija), ljudi će vas izbegavati i prestajati da prate vaš rad na internetu.

Ali, ukoliko pronađete vremena da saslušate ljude koji vas prate, odgovorite na njihova pitanja i rešite njihove probleme, počeće da gledaju na vas kao na neku vrstu prijatelja. Time će vrlo verovatnije novac namenjen za kupovinu potrošti kod vas, a ne kod konkurencije.

Saveti za uspešnu internet marketing kampanju

Svaki od ovih saveta bi trebalo da unapredi vašu internet marketing strategiju, ali najveći uspeh se postiže primenom i povezivanjem svih navedenih saveta. Kada budete pravili novi plan, ili menjali postojeći plan internet nastupa vašeg brenda, obratite pažnju na navedene segmente.

I ono što je najvažnije, svaki plan, a pogotovo onaj u vezi sa internet marketingom, je veoma podložan promeni. To podrazumeva stalno analiziranje vaših poteza i reakcija vaše internet publike na te promene. Ukoliko niste zadovoljni postignutim rezultatima, jednostavno promenite pristup.

Dakle, napravite planove, prilagođavajte kampanje promenama, budite iskreni, poštujte svoje pratioce i slobodno očekujte veći uspeh na internetu i u poslovanju.

Diplomirao marketing na Ekonomskom fakultetu u Novom Sadu. Zainteresovan za internet marketing i primenu društvenih mreža u svrhe biznisa, kao i za SEO optimizaciju sajtova. Smatra da su za uspeh neophodne stalne inovacije i kreativnost. Obožava sport i komedije.