Predviđanja za email marketing za 2016. godinu

By Bojan / December 29, 2015

Još jedna marketinška godina je skoro pri kraju. Praznične promocije su uveliko spremne, a neke su već i poslate. Ali, šta možemo da očekujemo u email marketing sferi u januaru, a šta u ostatku godine?

Email marketing se menja u nekoliko veoma predvidljivih smerova. Nekada su te promene rezultat smene na internetu uopšteno, kao porast upotrebe mobilnih telefona, a nekada samo morate da obratite pažnju na to šta rade inovatori i kakve rezultate dobijaju. Postoji mnogo signala koje možete da pratite.

Na ovu temu bi se moglo govoriti o mnogo toga. Ipak, fokusiraćemo se na ono što vi možete da uradite u skladu sa promenama koje dolaze.

1. Vaši email sandučići će se sve brže puniti

Da li dobijate dovoljno mail-ova? Da li želite više? Na osnovu Radicati Group statistike, dobijaćete 7% više mail-ova nego prošle godine.

Email marketing predvidjanja

Ovo je veliki problem za sve, kako za sve one koji primaju email poruke, tako i za nas, marketare.

  • Marketari moraju konstantno da budu inovativni kako bi postigli visok procenat otvorenih mail-ova, kao i konverzija. Segmentacija i druge taktike znatno pomažu u tome. Ali, takođe morate da dostavite veoma dobar sadržaj koji je vredan vremena vaših pratilaca.
  • Sve više marketara ima problema sa klijentima koji se odjavljuju sa liste. Međutim, u narednom periodu to vam neće biti najveći problem. Email inbox algoritmi su programi koji najbrže uče. Morate stalno biti u fokusu svojih klijenata. Ukoliko klijenti ne otvaraju vaše newsletter-e i smatraju vas dosadnim, vrlo brzo će vaše poruke da završe u spam sandučetu

2. Sve više mail-ova će se čitati preko mobilnih telefona

Već sada je statistika takva da više od polovine email poruka otvaramo preko mobilnih telefona. Taj broj će sve više rasti, ne samo u 2016. godini, već i u daljoj budućnosti.

Citanje emaila preko mobilnog telefona

Ovde postoji nekoliko saveta za marketare:

  • Koristite dizajn koji odgovara smart telefonima i koji je mobile friendly
  • Testirajte! Pregledajte vaše mail-ove na mobilnim uređajima pre nego što ih pošaljete
  • Kraći mail-ovi bolje prolaze
  • Prema određenim istraživanjima veća i jednostavnija slova bolje prolaze kod klijenata
  • 3. Društvene mreže i email marketing će postati sve više povezani

    Iskreno se nadam da je prošlo vreme onih koji smatraju da je email marketing mrtav, ali se takođe nadam da je sve manje marketara koji smatraju da su društvene mreže gubljenje vremena. Isto tako, nema više smisla upoređivati ove dve platforme (što sam već ranije radio), već ih možete koristiti zajedno kako biste ostvarili svoje ciljeve.

    Danas vrlo efikasno možete koristiti društvene mreže za izgradnju email lista. Ako mene pitate, to je jedan od najboljih i najbržih načina da dođete do email adresa svojih čitalaca/kupaca. To možete da uradite promocijom svoje email liste ili nekog sadržaja koji delite preko newsletter-a. Isto tako, dugme na vašoj stranici – call to action možete da povežete sa vašom mail listom.

    Povezanost email marketinga i drustvenih mreza

    Veoma dobra stvar koju sam video u poslednje vreme odnosi se na ubacivanje SM feed-a u vaš newsletter. Na taj način se korisnik prilikom otvaranja mail-a u svakom trenutku (automatsko ažuriranje) može informisati o novostima sa vaše stranice. Prema nekim istraživanjima email porukama se najbolje prilagođava sadržaj sa Instagram-a. Naravno, to možete uraditi i sa Facebook-om i Twitter-om.

    U narednom periodu email marketing će se sve brže menjati i prilagođavati savremenim trendovima. Na nama je da pronađemo načine kako i dalje da ostanemo u fokusu naših klijenata i da ostvarujemo zacrtane ciljeve.

    Po vašem mišljenju, u kom smeru će se razvijati email marketing naredne godine?

    Završio Ekonomski fakultet na smeru Marketing i master studije na smeru Poslovni informacioni sistemi. Internet marketingom se bavi preko godinu dana i posebno je zainteresovan za email marketing i SEO optimizaciju. Obožava sport i nutelu jede isključivo velikom kašikom.