Zašto je važno da imate poslovni email i kako da ga podesite potpuno besplatno za manje od 10 minuta

Poslovni email

Da li je vaša poslovna email adresa i dalje mojdomen@gmail.com ili možda petar342@gmail.com? Ovo je pogrešno! Zašto biste promovisali bilo koji email provajder umesto svog biznisa? Zašto biste sakrivali vaš domen?

Pokušaću da vam približim zašto je važno imati poslovni email i kako u tri laka koraka možete potpuno besplatno da podesite svoju email adresu (drugi deo teksta)

5 razloga zašto treba da imate poslovnu email adresu

Poslovn email je nešto što bi trebalo da se podrazumeva, bar je tako u inostranstvu. Kod nas uvek ima odstupanja.

Evo i četiri (četiri osnovna) razloga zašto morate da imate poslovni email:

1. Budite profesionalni

Kada uporedite prodajasatova123@gmail.com i kontakt@prodajasatova.rs, koji od ove dve email adrese bolje predstavlja vaš biznis? Koji izgleda profesionalnije?

Naravno druga, jer sve što dajete vašim potencijalnim kupcima mora predstavljati vas i vaš biznis do najsitnijih detalja.

2. Pouzdanost

U anonimnom internet svetu jako je teško znati kome možete da verujete. Prevara i prevaranata ima na sve strane, kako na internetu tako i u stvarnom svetu.

Sami se zapitajte, koja od ove dve email adrese vam deluje pouzdanijeprodajasatova123@gmail.com ili kontakt@prodajasatova.rs? Koju biste od ove dve email adrese označili kao spam?

Naravno da druga uliva veće poverenje i kredibilitet, a i smanjujete šansu da vaša email adresa bude označena kao spam (a to je nešto što nikako ne želite da vam se desi!).

3. Upotrebljivost

Ako pogledamo ovo sa praktične strane, mnogo je lakše zapamtiti email adresu koja ima domen iza @ znaka. Zašto?

Zato što su verovatno sve dobre i jednostavne besplatne email adrese odavno zauzete, tako da ćete teško naći email adresu sa nekim generičkim i lako pamtljivim imenom bez da morate da dodate neke brojeve na nju.

4. Marketing

Kada imate domen u vašoj email adresi, time ujedno i promovišete vaš brend i podižete svest o njemu. A i zašto biste promovisali bilo kog drugog email provajdera kada možete svoj brend.

Svakako da kontakt@prodajasatova.rs izgleda mnogo bolje od prodajasatova123@gmail.com, zar ne?

5. Praktičnost

Ako pretpostavimo da imate više odeljenja u kompaniji, zar ne bi bilo mnogo praktičnije da imate poslovnu email adresu za svako odeljenje?

Na primer, dali ste oglas u kojem tražite nove zaposlene. S obzirom da nudite odlične uslove, prijavilo se mnogo kandidata i vaš inbox je sada zatrpan prijavama i to vam otežava da odgovorite na emailove koje se ne tiču konkursa.

Prednost toga kad imate email adresu sa domenom, je u tome što možete da napravite više email adresa na istom domenu. Na ovaj način, umesto da vam svi emailovi stižu na jednu adresu možete da ih podelite u više:


Na ovaj način podižete produktivnost i olakšavate sebi posao.

Postoji veliki broj email provajdera koji mogu da vam omoguće da podesite vašu email adresu, verovatno i vaš hosting servis može to da vam obezbedi uz određenu nadoknadu.

Čak i Google ima ovu opciju, koja je u početku bila besplatna (ako ste je koristili dok je bila besplatna, za vas će ostati zauvek besplatna), ali više nije.

Kako da napravite poslovnu email adresu

Mi koristimo Zoho, a isto tako ga preporučujem i vama zbog više razloga:

          • Potpuno je besplatan za do 10 email adresa
          • Veoma lako se podešava
          • Svaki korisnik ima 5GB prostora – što znači da u proseku može da ima 50.000 emailova u inboxu

1 Korak – Napravite nalog

Prvo što treba da uradite je da napravite nalog. Idite na ovu adresu i kliknite na Sign Up ispod FREE opcije.

Sledeće što treba da uradite je da unesete adresu vašeg sajta bez www dodatka – znači u našem slučaju to bi bilo najodnaj.com, a ne www.najodnaj.com.

Sledeći korak je da unesete svoje podatke kao i da izaberete email adresu (nemojte previše da se opterećujete ovim jer uvek možete da je promenite).

U contact email unesite svoju privatnu email adresu. To će vam biti potrebno u slučaju da zaboravite šifru ili ako treba da potvrdite i verifikujete svoj nalog.

2. Korak – Verifikujte vaš domen

Kada završite proces registracije, sledeće što treba da uradite je da verifikujete vaš domen. Videćete link kada završite proces registracije na koji treba da kliknete i koji će vas zatim odvesti na stranicu sa uputstvom za verifikaciju.

Dobijate dva podatka koja treba da promenite kod vašeg DNS provajdera (tamo gde ste kupili domen) kako biste mogli da primate i šaljete email poruke na email adresu koju ste napravili.

[Note] S obzirom da mi koristimo Godaddy kao DNS provajder, ja ću vam pokazati kako se podešava na Godaddy-u. Polje Choose koje je označeno strelicom vam daje uputstva za većinu najvećih DNS provajdera. Kada vidite proces, lako ćete uspeti da verifikujete domen na bilo kom DNS provajderu.

Pvo što treba da uradimo je da odemo na tab domeni i zatim da kliknemo na launch pored domena kojem želimo da dodelimo email adresu.

Kada smo to odradili, na sledećoj stranici ćete videti u meniju tri opcije – Settings, DNS Zone File i Contacts. Nas zanima DNS Zone File tab tako da ćemo kliknuti na njega.

Na novoj stranici ispod menija će vam se pojaviti plavi pravougaonik i na njegovom desnom kraju će pisati Use classic DNS Manager. Kliknućete na tekst.

Ovo je faktički starija verzija DNS Manager-a, ali nemojte da vas to buni i brine, nju koristimo zato što je stabilnija od nove.

Ono što mi tražimo je CNAME (Alias) tab. Sledeće što treba da uradimo je da kliknemo na Quick Add i da upišemo podatke sa prve slike u drugom koraku – Host i Points to.

Nakon što ste uneli ova dva podatka, promenite TTL na ½ Hours i kliknite na Save Zone File.

[Note] Dobićete poruku da je obično potrebno sat vremena da bi ove promene postale aktivne, a nekad može da traje i do 48h. Po mom iskustvu, to traje svega par minuta.

Sada ste uspešno verifikovali vaš domen, i možete da šaljete email poruke sa vaše email adrese. Sada treba da aktiviramo i opciju primanja email poruka.

3. Korak – Aktivacija primanja email poruka

Poslednji korak koji morate da uradite je da dodate dva podatka u MX (Mail Exchanger).

Ovi podaci nisu jedinstveni nego su isti za sve. U Priority polje prvo stavite 10 pa 20, u Host unesite simbol @ koji je isti za oba reda. U Points to polje u prvi red upisujete mx.zohomail.com a u red ispod mx2.zohomail.com.

Podesite TTL na ½ Hours i idite na Save Zone File.

[starlist][/starlist]Opet ćete dobiti poruku da obično treba sat vremena da bi ova promena postala aktivna, a nekad i do 48h. Po mom iskustvu, moraće da prođe bar 24h.

Čestitam! Upravo ste napravili vašu poslovnu email adresu. Kao što sam napomenuo, verovatno ćete morati da sačekate oko 24h kako bi sve funkcije (primanje i slanje poruka) bile aktivirane.

Više o tome kako da dodajete nove email adrese možete pronaći ovde. Treba vam manje od 20 sekundi da dodate novu email adresu na već postojeći domen.

Ako znate nekoga kome bi ovaj članak bio od koristi, slobodno ga podelite sa njima. 🙂

Studirao marketing u Subotici i o trošku Evropske unije skitao po Evropi, kao erasmusovac u Letoniji i Belgiji. Bavi se online marketingom već četiri godine i štreberski prati sva nova dešavanja. Uvek na vrhu! Sve što zaradi troši na putovanja i potpuno netipično za Balkanca – voli sport.

Comments are closed