10 najlepših novogodišnjih reklama

By Milica Jelacic / November 21, 2014

Praznici nam se bliže, a uskoro sa njima i početak praznične (čitaj: potrošačke) euforije. Kako u vazduhu bude počeo da se oseća miris pahulja i uzbuđenja zbog predstojeće Nove godine, naše male TV ekrane će preplaviti reklame sa upravo ovom tematikom.

Poslednjih godina, čini se da se kompanije utrkuju koja će probuditi više emocija, razgaliti i najtvrđa srca, i navesti vas da kupite bar nešto. Bilo kako bilo, trebalo bi im odati priznanje za originalnost, ideje i veliku ulogu koju imaju u stvaranju prazničnog duha.

Ovo su neke od najlepših novogodišnjih i božićnih reklama, poređane po redosledu miss universe, kako bismo vam i mi preneli tu neizvesnost i ushićenje.

10. Publix (2013)

Publix je američki lanac supermarketa sa sedištem u Floridi, i jedan je od najpoželjnijih poslodavaca u SAD-u. Ovom reklamom, koja nosi naziv Christmas visitor su na simpatičan način prikazali ushićenje jedne devojčice oko dolaska njene omiljene osobe.

9. Apple iPhone (2013)

Iako je kod širokog gledališta Apple ovom reklamom izazvao podeljena mišljenja oko toga šta je smisao praznika, efekat koji su hteli da postignu je očigledan – najnoviji iPhone, fantastična kamera sa još više megapiksela. Tehnologija i život onlajn ionako pripada 21. veku.

8. CDW (2011)

CDW korporacija je američki provajder IT proizvoda i usluga koji su namenjeni preduzećima, vladama i obrazovnom sektoru. Zanimljivo je da ova korporacija ima neprofitni sektor koji svoje usluge obezbeđuje povoljnije za dobrotvorne organizacije, fondacije, institucije vlade i socijalne zaštite. Ovom reklamom su na duhovit način preneli poruku da oni imaju rešenje za svačiji problem, pa čak i Deda Mrazov koji im je glavni klijent.

 7. Morrisons (2013)

Morrisons je četvrti po veličini lanac supermarketa u Velikoj Britaniji, osnovan davne 1899. godine. U reklami su, pored obrade pesme iz crtanog filma Lepotica i zver, angažovana i dva omiljena TV voditelja i komičara u Britaniji Ant i Dec, a njihova popularnost je korišćena u još nekoliko novogodišnjih kampanja za Morrisons.

 6. AT+T Go Phone

Još jedna reklama u kojoj je korišćen popularni kolačić od đumbira u glavnoj ulozi. Reklama prikazuje drugu stranu medalje praznika. Ukoliko pogledate i druge reklame ovog telekomunikacionog giganta, videćete da u svim koriste apel na smeh.

 5. Sky (2013)

Divna kombinacija muzike i pokreta, životnih situacija koja prenosi magiju praznika. I bez korišćenja reči ostavlja se snažna poruka, a sama kompanija se stavlja u drugi plan. Reč je o najvećem internet, TV i mobilnom provajderu u Velikoj Britaniji, Sky-u.

4. Flogers (2009)

Brother and Sister je nastavak reklame za kafu Flogers iz 1997. godine, u kojoj brat dolazi sa puta i svoju porodicu budi mirisom kafe koju priprema. Ova reklama  na emotivan i dirljiv način podseća da je lepota i čar praznika upravo u jednostavnim stvarima, kao što je zagrljaj brata i sestre i šoljica omiljene kafe.


 

3. Eden (2013)

Reklama za sir Eden internacionalnog konglomerata Mondelez (od skoro i kod nas) snimljena je za tržište Azije. Ona pokazuje kolika je požrtvovanost i snaga jedne majke. Ponovo, bez ijedne reči, poruka koja se prenosi je snažna, i u drugi plan se stavlja sam proizvod, iako je on uvek prisutan u reklami. Mondelez je ovom reklamom želeo da podrži žene, majke koje su borci.

 2. Asda  (2012)

Još jedan lanac supermarketa, drugi po vličini, u Velikoj Britaniji  ali u američkom vlasništvu. Na sjajan način u ovoj reklami su spojili svoju target grupu – žene koje su i najčešće u ulozi kupca sa njihovom ulogom majke. Poruka na kraju reklame je vrlo efektna – iza svakog sjajnog Božića stoji mama, a iza svake mame stoji ASDA.

 1. Coca Cola (2014)

Zasluženo prvo mesto pripada Coca-Coli, stvaraocu Deda Mraza. Pored korišćenja lika Deda Mraza, belih medveda, snega, lampica i jelki, porodičnog okruženja, u svakoj reklami je nezaobilazni veliki crveni kamion zbog koga, bar ja, kad god ga vidim na TV-u znam da se bliži Nova godina.

Najpopularnija novogodišnja reklama Coca-Cole je ona u kojoj su koristili pesmu I’d like to buy the world a Coke. Pesma je prvi put korišćena u njihovoj kampanji 1971. godine, a veliku popularnost duguje svojoj melodiji i poruci mira i ljubavi celom svetu, koji je popularizovan od strane hipi pokreta. Svakom narednom novogodišnjom kampanjom Coca Cola uspeva da prevaziđe sebe.

Koja je vaša omiljena novogodišnja reklama?