Budućnost oglašavanja – Native advertising

By Gojko / July 9, 2014

Koje su karakteristike kvalitetnog oglašavanja?

Dve osobine koje bismo mogli okarakterisati kao najvažnije su: privlačenje pažnje potencijalnih kupaca i umeće da se sadržaji na neki način zadrže u njihovim pamćenjima.

Televizijsko oglašavanje je najzastupljeniji vid oglašavanja na koji se troši mnogo novca, osim ako znate da većina ljudi smanjuje televizor ili ga gasi kada sledi set reklama, usput ispoljavajući nezadovoljstvo odlukom urednika programa.

Zbog toga ljudi često prelaze na internet, gde ne postoje nezaobilazni blokovi reklama. Mada, i na internetu oglašivači daju sve od sebe da dođu do vaše pažnje, pa izbacuju banere, slike, video sadržaje, igrice, čak imate osećaj da izađu iz ekrana i pomiluju vas po glavi, ne bi li je okrenuli u, po njima poželjnom, smeru, što korisnika zaista iritira.

Ispostavilo se da korisnici takva oglašavanja ignorišu i da ih ista nerviraju, tako da im ne poklanjaju veliku pažnju, što je i potkrepljeno istraživanjima koja govore da oglašivači i ne zarađuju velike sume novca putem njih.

Postavlja se pitanje: Kako se oglasiti na internetu, a da poruka bude uočljiva i da je korisnik upamti, ukoliko on ignoriše sve vrste oglašavanja na internetu?

Odgovor bi bio, ukoliko bismo se najgrublje izrazili: naterajmo ga!

Naime, za ulazak na različite sajtove, blogove, forume i slične sadržaje, neophodno je napraviti nalog, koji zahteva human verification kojim potvrđujete da ste svesno biće, a ne robot. Da biste popunili human verification, neophodno je da iskucate slova u captcha box-u, koja su međusobno povezana i imaju smisla kao igra fudbalske reprezentacije San Marina (radi se o ggL4y7AO).

Budućnost oglašavanja – Native advertising

 

Popunjavanje human verification-a uzima u proseku 14 sekundi po osobi, a ova aktivnost se odvija u proseku oko 280 miliona puta dnevno, što iznosi oko 124 godine ljudske pažnje svaki dan! Toliko pažnje odlazi uzalud, dok ljudi koji se bave oglašavanjem na internetu, čeznu za delićem pažnje svakog od tih korisnika.

S obzirom na date okolnosti, grupa ljudi iz kompanije Solve Media je došla na briljantnu ideju. Zašto ne bismo našu reklamu stavili u human verification boks?

Na taj način dobijamo višestruku korist:

  1. Naterali bismo korisnika da obrati pažnju na naš sadržaj
  2. Human verification se skraćuje sa 14 na sedam sekundi u proseku
  3. Istraživanja pokazuju da ovakve poruke donose i do 12 puta veće rezultate u odnosu na banere, kao osnovno internet oglašavanje
  4. Poruke postaju lako pamtive, jer kao što kažu naši nastavnici: Zapiši da ne bi zaboravio.

Ovo predstavlja jedan od oblika native advertising-a, odnosno prirodnog advertisinga, koji predstavlja budućnost internet oglašavanja i ima mnoštvo varijacija, ali je u osnovi najozbiljnija alternativa banerima, koji polako nestaju sa interneta, usled nastanka takozvanog baner slepila.

U suštini, oglašavanja koja su zasnovana na prekidanju korisnika u nekoj aktivnosti – prekidanje TV ili radio programa reklamama, prekidanje čitanja tekstova reklamama u novinama, časopisima, veb sajtovima, prekidanje pogleda na putu bilbordima, su vrste oglašavanja koje izumiru.

Rešenje poput captcha ispisivanja, kao jedno od ideja native advertising-a koje treba da bude u skladu sa sadržajem koji korisnik medija konzumira, a ne da prekida korisnika sa sadržajem koji apsolutno nije u vezi sa onim šta korisnika interesuje, pokazuju mogućnosti ovog perspektivnog oblika oglašavanja koji ima blistavu budućnost u oblasti marketinga.

Koliko vama smetaju reklame na internetu? Koji tip reklama vam je najiritantniji? 

Diplomirao marketing na Ekonomskom fakultetu u Novom Sadu. Zainteresovan za internet marketing i primenu društvenih mreža u svrhe biznisa, kao i za SEO optimizaciju sajtova. Smatra da su za uspeh neophodne stalne inovacije i kreativnost. Obožava sport i komedije.

Comments are closed