Kada je najbolje vreme za slanje email poruka?

By Bojan / July 14, 2014

Sigurno ste se pitali koje je najbolje vreme za slanje email poruka. Nije dovoljno imati sadržajno primamljivu poruku i privlačan naslov ukoliko email pošaljete u pogrešno vreme. U tom slučaju, vaša poruka ili neće biti primećena ili će biti obrisana sa mnogim drugim emailovima.

Većina kompanija je svesna da dobar tajming pri slanju emaila predstavlja pola posla. Ovoga puta ću vam pričati o B2B tržištu (Business-to business). Termin koji definiše poslovanje kompanije koja prodaje svoju robu drugoj kompaniji i kupuje njenu robu, umesto da se roba prodaje krajnjim potrošačima, što se označava kao B2B. Koji dan je najbolji za slanje, a pogotovo koje doba dana? Da li će vaša poruka biti pročitana ili korisnik ne čita poruke starije od 12 sati?

Sada se pitate kako je moguće znati da li je neko pročitao vašu email poruku? E pa lako! Za uspeh email kampanje neophodno je znati procenat otvorenih emailova (open rate) i procenat pretplatnika koji će kliknuti na linkove u emailu koji smo im poslali (click rate). Na osnovu ovih parametara možete zaključiti kada je najbolje slati poruku.

Pravo vreme za slanje email poruke

Neka opšta istraživanja kažu da je najbolje email poruke slati utorkom, sredom i četvrtkom. Ponedeljak i petak nisu toliko dobar izbor, a subotom i nedeljom skoro niko ne šalje email poruke.

GetResponse, koji nudi softver za email marketing, je analizirao više od 21 milion email poruka koje su njihovi korisnici poslali u prvom kvartalu 2012. godine Neki od rezultata su:

  • 23,63% poruka se otvori u prvom satu od slanja, nakon toga postotak drastično pada
  • Većina poruka se šalje između 6 ujutro i podneva, a najmanje od ponoći do 6 ujutro
  • Najviše klikova se dešava između 8 i 9 ujutro, te 3 i 8 poslepodne/uveče.
  • Najviše emailova se otvara između 8 i 9 ujutro, te 3 i 4 poslepodne

Experian je 2012. godine sproveo studiju slučaja koja je donela malo drugačije podatke. U svim industrijama pokazalo se da su korisnici veoma aktivni u večernjim satima. Rezultati su pokazali sledeće:

  • Od 20h do 24h broj otvorenih email poruka koje su poslate iznosi 21,7%, a od 24h do 4h iznosi 17,6%
  • Click rate je najveći od 20h do 24h i iznosi 4,2%, a od 24h do 4h i iznosi 3,2%
  • Prihod od email marketinga je najveći od 20h do 24h
  • Vikendom je broj poslatih email poruka bio najmanji, ali je broj otvorenih poruka u procentu bio veći nego radnim danima. To znači da iako vikend nije najpopularniji za slanje email poruka, tada je najveća šansa da vaša poruka bude pročitana
[visualizer id=”432″]

Još jedan trend koji se mora uzeti u obzir je čitanje email poruka preko mobilnih telefona. Studija Litmus-a je pokazala da 48% email poruka bude pročitano preko mobilnog telefona i taj broj stalno raste. Međutim click rate je znatno manji kada se email otvara preko telefona.

“Pera” vam je rekao da je najbolje slati email poruke sredom u 14h jer tada on dobija najbolje rezultate. Nije Pera hteo da vas prevari, ali koliko je relevantno to kada Pera dobija najbolje rezultate ako vi prodajete gume za automobile, a on aranžmane za letovanja. Zato testirajte, analizirajte i nađite najbolje vreme za promociju VAŠIH proizvoda/usluga.

Ako mene pitate, smatram da ne postoji nepristojno vreme za slanje emailova. Vi šaljete email kada vi želite, a druga osoba ga čita kada želi. Prosto. Email nije takvo sredstvo komunikacije gde je potrebno da su oba sagovornika prisutna u isto vreme, kao što je slučaj sa telefonom.

Kada vi šaljete email poruke? U koje doba dana najvise volite da čitate email poruke a kada to nikad ne radite?

 

Završio Ekonomski fakultet na smeru Marketing i master studije na smeru Poslovni informacioni sistemi. Internet marketingom se bavi preko godinu dana i posebno je zainteresovan za email marketing i SEO optimizaciju. Obožava sport i nutelu jede isključivo velikom kašikom.

Comments are closed