Marketing strategije bez ulaganja novca

Ukoliko ste osnivanjem preduzeća tek zakoračili u svet biznisa, ili ste pokrenuli sajt preko kojeg želite da zaradite, verovatno se nalazite u najčešćem početničkom problemu – nemate viška novca za promociju.

Svi znaju koliko je važno da tržište čuje za vas i vašu ponudu i koliko je marketing neophodan u početnom razvijanju biznisa. Iz tog razloga ulaganje određenog dela finansija u oglašavanje je logičan čin. Ali šta ako budžet za marketing još ne postoji? Na koji način se onda oglasiti? U nastavku teksta ću vam otkriti neke marketing strategije koje ne zahtevaju novac.

Marketing strategije bez ulaganja novca

Trampite usluge koje ne možete da priuštite

Ako su vaši potencijalni kupci stručnjaci iz neke oblasti, i ukoliko se okupljaju na nekoj konferenciji, to može biti idealno mesto za vašu promociju. S obzirom da organizatori konferencije veoma često moraju da plate predavače, vašu ponudu o besplatnom predavanju iz vaše oblasti će prihvatiti oberučke.

Ukoliko zablistate na predavanju iz svoje oblasti, postoji velika verovatnoća da će neko iz publike poželeti da sarađuje sa vama. Bitno je da pokažete da odlično poznajete ono što nudite, što je ujedno i najbolja reklama.

Verovatno će mnogi pomisliti o količini treme i straha koje javni nastup sa sobom nosi. Ali uz dobru pripremu i savete o prezentaciji, nemate čega da se plašite. Ipak, ukoliko definitivno ne želite da na ovakav način pokažete svoju stručnost, ili konferencija nema u blizini, postoje i drugi načini.

Učestvovanje u diskusijama na društvenim mrežama o vama poznatim temama, pomaganje drugim ljudima na forumima, postavljanje prezentacija na internet ili drugi vid besplatne promocije, svakako podiže vaš kredibilitet i privlači pažnju.

  • Privucite korisnike tako što privučete influencere

Marketing strategije bez ulaganja novca

U svakoj zajednici 90% članova samo sledi druge, 9% se povremeno uključuje u širenje informacija, a preostalih 1% je odgovorno za svu interakciju, odnosno najviše utiče na kompletno društvo, barem tako tvrdi tradicionalni model influence marektinga. Ukoliko je ova činjenica istinita, postavlja se pitanje: zašto trošiti ogromne količine finansija za privlačenje pažnje ovih 90%, kada postoje načini za saradnju sa 1% najznačajnijih?

Trenutno možete lakše nego ikada ranije pronaći ko to utiče na mišljenja, stavove i aktivnosti potencijalnih potrošača koristeći osnovne alatke kao što su: društvene mreže, Gugl, Klout ili Mention. Naravno, uz određeno znanje korišćenja ovih alata.

Kada otkrijete ko su, napravite popis najvažnijih influencera sa kojima biste voleli da sarađujete. Otkrijte njihove interese, kao i mesta na kojima najčešće komuniciraju. Kada otkrijete šta ih motiviše, znaćete šta treba da uradite da bi oni postali vaši promoteri, smatram da je to odlična marketing strategija u vreme kada društvene mreže važan faktor.

Ukoliko se pitate šta biste to vi njima mogli da ponudite ukoliko nemate novca evo nekoliko ideja:

  • Zahvalite im se i istaknite njihov doprinos vašem napretku,
  • Ponudite im da budu jedni od prvih korisnika koji će testirati beta verziju,
  • Pozovite ih da vam predlože nove funkcionalnosti i načine na koje možete unaprediti proizvod ili uslugu,
  • I kao najvažniji cilj, recite im da ih nećete zaboraviti kada i vi postanete slavni.

Odnos sa influencerima nikako ne bi trebalo da se zasniva samo na traženju usluga onda kada su vam potrebni. Ipak su oni vama potrebni više nego vi njima, i to nikako ne treba gubiti iz vida.

  • Ustupite deo kolača

Marketing strategije bez ulaganja novca

Marketar često nije deo najužeg tima nekog biznisa u osnivanju. Osoba za promociju se najčešće uključuje u tim kada se definišu osnovni načini funkcionisanja projetka ili tek kada vaš posao ne naiđe na poželjni odziv kod korisnika.

Ako ste primetili nekog stručnjaka koji nije toliko opterećen veličinom budžeta, a ima iza sebe  dobre rezultate i želi da pokaže šta zna, zašto mu ne biste ponudili udeo u svom projektu? Bolje da vam ostane 80% zarade u uspešnom projektu, nego da budete apsolutni vlasnik projekta koji nikako ne može da dostigne prvih 1000 korisnika. Ovo se ne odnosi samo na marketara, ova strategija može biti primenjena na bilo kom stručnjaku koji nedostaje vašem timu.

Marketing strategije bez ulaganja novca

Marketing je dugotrajan i dinamičan proces koji ne može odmah doneti rezultate. Trampiti uslugu, uticati na nekoga ili ustupiti deo prihoda stručnjaku koji ume da privuče kupce, predstavlja isplativu investiciju. Svakako bih savetovao da se nakon prvog besplatnog oglašavanja kreira budžet za marketing, jer poslovanje bez marketinga je osuđeno na prosečnost.

A da li vi mislite da je moguće sprovesti uspešnu promociju bez ulaganja novca ili smatrate da je za značajne rezultate barem nekakvo plaćanje neophodno?

Pišite u komentarima.

 

Diplomirao marketing na Ekonomskom fakultetu u Novom Sadu. Zainteresovan za internet marketing i primenu društvenih mreža u svrhe biznisa, kao i za SEO optimizaciju sajtova. Smatra da su za uspeh neophodne stalne inovacije i kreativnost. Obožava sport i komedije.

Leave a comment: