Koliko je važna gustina ključnih reči?

By Bojan / August 28, 2015

Gustina ključnih reči ili keyword density je prosečan broj ponavljanja ključnih reči u odnosu na ukupan broj reči na određenoj stranici ili postu. Dakle, ako imate 100 reči u vašem postu, a 10 puta ste koristili ključnu reč, gustina ključnih reči je 10%.

Mnogi ljudi koriste različite formule za izračunavanje ovog podatka, a jedna od njih je:

( Broj ključnih reči / Ukupan broj ključnih reči u postu ) * 100

Ideja korišćenja ključnih reči što više puta je želja da vas pretraživač zapamti i da se što bolje rangirate za određenu reč. Međutim ovo je stvar prošlosti, i značaj ovog faktora je znatno manja nego u prošlosti. Guglu danas veću ulogu igraju kvalitet i kvantitet sadržaja nego broj ključnih reči u tekst.

Gustina ključnih reči

Koja je idealna gustina ključnih reči?

 

Najveća je zabluda da ćemo se bolje rangirati na Gugl pretrazi ukoliko što više puta koristimo određenu ključnu reč. Trenutno možete sebi samo stvoriti probleme takvim razmišljanjem i biti kažnjeni od strane Gugla. Ne postoji idealan broj ključnih reči koji trebate imati, ali se sugeriše da taj broj bude od 1% do 3% od ukupnog broja reči u tekstu. Što se Gugla tiče, on sugeriše da pišete prirodno i da se ne opterećujete ključnim rečima jer je sadržaj najbitniji. Ukoliko uspete da uklopite još po koju ključnu reč, samo ćete povećati svoje šanse da se bolje rangirate.

Ipak više ključnih reči donekle vam može pomoći da se bolje rangirate. Kako? Pa 3% od 1000 je duplo više nego od 500. Želim vam reći da pišete duže članke i da na taj način imate više ključnih reči, pravilno raspoređenih u tekstu.

Treba biti oprezan sa brojem ključnih reči u tekstu jer može dovesti do toga da vas Gugl kazni, da vaš tekst posmatra kao manje kvalitetan kome je cilj samo da sa većim brojem ključnih reči stigne do dobrog ranka. Dakle težite tome da vaš tekst izgleda prirodno, a ne da ključne reči vire iz svakog pasusa.

Google Panda - ključne rečiGoogle Panda - ključne reči

Gde trebate staviti ključne reči u tekstu?

  •        URL
  •        Title tag
  •        Keyword tag
  •        H1
  •        H2
  •        Početak članka
  •        Kraj članka
  •        Alt tag kod slika
  •        Linkovi

Na ovaj način ćete jasno istaći svoju ključnu reč, a nećete preterati i učiniti da vas Gugl posmatra kao spam. Pored ovih faktora svoju ključnu reč istaktnite tako što ćete koristiti bold i italic.

Alati koje možete koristiti za proveru gustine ključnih reči:

  1.   DavidNaylor Keyword Density Tool
  2.   GeoRanker Keyword Density
  3.   SEOBook
  4.    Internet Marketing Ninjas Free Keyword Density Analysis
  5.   Rapid Search Metrics Keyword Density Check

Na kraju, postoji veliki broj  drugih faktora, možda i značajnijih, koji utiču na poziiju u pretrazi. Neki od njih su: dužina članka, koliko je vaš članak koristan, da li dovoljno informiše čitaoce, koliko se deli preko društvenih mreža, koliko povratnih linkova postoji… Kao što sam rekao postoji veliki broj relevantnih faktora koje Gugl smatra važnim, a gustina ključnih reči je jedan od njih. Koristeći ga ispravno može vam pomoći da se bolje pozicionirate.

Da li vi proveravate gustinu ključnih reči u vašim tekstovima?

Završio Ekonomski fakultet na smeru Marketing i master studije na smeru Poslovni informacioni sistemi. Internet marketingom se bavi preko godinu dana i posebno je zainteresovan za email marketing i SEO optimizaciju. Obožava sport i nutelu jede isključivo velikom kašikom.

Comments are closed