Kako da odredite kada je najbolje vreme za objavu sadržaja na društvenim mrežama?

By Gojko / December 24, 2015

Ukoliko se bavite internet marketingom ili koristite društvene mreže u svrhe biznisa, upućeni ste u to koliko je važno da sadržaj koji objavljujete bude prikazan u vreme kada se na odabranoj društvenoj mreži nalazi najviše vaših pratilaca.

Da biste odredili kada je najbolje vreme za objavu sadržaja na nekoj društvenoj mreži, možete se odlučiti na to radite po osećaju ili uz pomoć određenih internet marketing alata. I naravno, uvek možete da kombinujete ova dva načina dok ne dođete do savršenog tajminga za objavljivanje.

Kako da odredite kada je najbolje vreme za objavu sadržaja na društvenim mrežama

Osnovni način pronalaska idealnog vremena za objavu je lično eksperimentisanje i verovanje sopstvenom osećaju. Uvek možete objavljivanjima u različito vreme i na osnovu lične procene odrediti u koje vreme ima najviše pratilaca stranice kojom upravljate. Ali, ovo zavisi od mnogo različitih faktora, a i oduzima mnogo vremena, koje većina marketara i kompanija sebi ne mogu da priušte.

Međutim, ukoliko i dalje želite da peške pronalazite najbolje vreme za objavu, u tome vam mnogo mogu pomoći analitike društvenih mreža. Ovo je najbolje da učinite tako što ćete otići na stranicu analitike svake stranice pojedinačno:

Uz pomoć ovih rezultata odredite približno najbolje vreme za objavu.

Ovakav način pronalaženja idealnog vremena može da bude veoma koristan i može biti i najtačniji način za savršene tajminge objava, ali oduzima previše energije. Ukoliko se odlučite za ovakav način analiziranja, zapamtite da i kada odredite najbolje vreme za objavu da to nikada nije konačno. Vreme korišćenja društvenih mreža se često menja, stoga budite spremni da pravite česte analize (minimum na svakih nekoliko meseci), i da svoje akcije prilagođavate nastalim promenama.

Kako da odredite kada je najbolje vreme za objavu sadržaja na društvenim mrežama

Sa druge strane, postoji mnogo jednostavniji način pronalaska i podešavanja vremena objava na društvenim mrežama. Korišćenjem odličnog internet marketing alata možete sebi drastično olakšati posao. Reč je o Buffer-u, tačnije o njegovoj platformi – Buffer’s Optimal Scheduling Tool.

Kako da odredite kada je najbolje vreme za objavu sadržaja na društvenim mrežama

Ukoliko niste upoznati sa Buffer-om, to je alat koji služi za zakazivanje objavljivanja sadržaja u unapred određeno vreme, i savršen je za automatizovanje internet marketing procesa. Zakažite jednu ili više objava dnevno za više dana unapred i prepustite ovom alatu da uradi ostalo. Ovo će vam veoma olakšati upravljanje Facebook, Twitter, Google+, LinkedIn i ostalim društvenim mrežama koje koristite u svrhe biznisa i promocije.

Ukoliko ste već upoznati sa ovim alatom i koristite ga u svom internet marketingu, određivanje najboljeg vremena za objavljivanje na društvenim mrežama vam neće oduzeti mnogo vremena i već kroz nekoliko minuta možete imati efikasniji marketing na društvenim mrežama.

Moć platforme Buffer Optimal Scheduling Tool se krije u tome što ona analizira prethodnih pet hiljada interakcija (lajkovanja, komentarisanja, šerovanja, klikova…) koje ste imali na profilu koji analizirate. Osim toga, ona prikuplja i podatke sličnih profila koji se nalaze u istoj vremenskoj zoni kao i vaša stranica. Na osnovu prikupljenih podataka vam prikazuje najbolje vreme (ili više njih) u toku dana kada je najveća verovatnoća da će vaša objava imati uspeh.

Osim toga, prilično je jednostavna za korišćenje. Kompletno podešavanje se može izvesti u tri jednostavna koraka:

1.Korak

Ulogujte se na Buffer-ov sajt putem profila koji želite da analizirate. Savet je da prethodno budete ulogovani na profilu za koji želite da odredite idealna vremena i da na sajtu kliknete samo Sing in with Twitter (ukoliko je reč o Twitter profilu).

Kako da odredite kada je najbolje vreme za objavu sadržaja na društvenim mrežama

2. Korak

Zatim, idite na Buffer Optimal Scheduling-ov sajt, i povežite ga sa svojim profilom na društvenoj mreži (u našem slulčaju sa Twitter profilom).

Izaberite koliko objava dnevno planirate da objavljujete i izaberite taj broj u padajućem meniju. Ovo možete da uradite više puta kako biste testirali prepodnevni i večernji termin, na primer.

Kako da odredite kada je najbolje vreme za objavu sadržaja na društvenim mrežama

3. Korak

Kada ste izabrali koliko puta ćete obavljivati u toku dana kliknite na dugme Replace Existing Schedule i Buffer će vam automatski namestiti objave u vremenima koja su idealna prema njegovim statistikama. Nakon toga, možete ručno obrisati ili dodati svoje vreme za objave i efikasnija marketing kampanja može da počne.

Kako da odredite kada je najbolje vreme za objavu sadržaja na društvenim mrežama

Naravno, i kada putem ovog načina izaberete vremena objavljivanja, trebalo bi da vršite izmene s vremena na vreme. A ukoliko i dalje želite da verujete samo svom osećaju, iskoristite ovaj alat, jer ovi podaci mogu biti od velike koristi prilikom donošenja ovakvih odluka.

Kako da odredite kada je najbolje vreme za objavu sadržaja na društvenim mrežama

Ukoliko vam se dopao ovaj alat, velika je verovatnoća da će vam se dopasti i neki od 5 twitter alata koji povećavaju produktivnosti ili neki od 7 internet alata za povećanje produktivnosti na društvenim mrežama.

Osim toga, savet je da preuzmete besplatnu e-knjigu – 20 online alata koje ekipa marketinguj.me svakodnevno koristi, i time poboljšate svoj marketing i poslovanje na internetu.

I naravno, podelite u komentarima kakva ste vi iskustva imali sa ovim ili sličnim alatima za određivanje najboljeg vremena za objavljivanje sadržaja na društvenim mrežama i slobodno preporučite…

Diplomirao marketing na Ekonomskom fakultetu u Novom Sadu. Zainteresovan za internet marketing i primenu društvenih mreža u svrhe biznisa, kao i za SEO optimizaciju sajtova. Smatra da su za uspeh neophodne stalne inovacije i kreativnost. Obožava sport i komedije.