Greške prilikom AdWords oglašavanja

By Gojko / August 28, 2014

Svakom marketing oglašivaču se nekada da desilo napravi potpuno bezuspešnu marketing kampanju i protraći stotine i hiljade dolara, a da ostvari zanemarljive efekte oglašavanja. Ali, isto tako postoje priče o kompanijama koje su uz pomoć odlične AdWords kampanje podigli svoje poslovanje na potpuno novi nivo.

Postavlja se pitanje: Šta to pravi razliku između uspešnih i neuspešnih AdWords kampanja?

Greške prilikom AdWords oglašavanja

Kao što sam u ranijim tekstovima objašnjavao, koliko je važno da kampanja bude efektivna i kako izgled AdWords oglasa utiče na uspeh, takođe treba obratiti pažnju i na to koje sve greške mogu da se potkradu. U ovom tekstu ću navesti neke najčešće greške koje se pojavljuju u neuspelim AdWords kampanjama.

Korišćenje pogrešnih tipova fraza

Ovo je najčešća greška i do nje uglavnom dolazi iz razloga što oglašivači ne znaju koja fraza služi za šta, a odabirom pogrešne osuđuju svoju kampanju na propast. Zato ću navesti i objasniti šta izbor svake fraze znači.

Greške prilikom AdWords oglašavanja

Postoje 3 vrsta fraza (phrase)

  1. Broad Match – odabirom ove fraze ključne reči (key words) će se pojaviti bilo gde u pretraživanju
  2. Phrase Match – podrazumeva da ključne reči moraju biti spojene u frazu kako bi se oglas prikazao
  3. Exact Match – kod ove fraze reči moraju da budu spojene i ne smeju da uključuju niti jednu drugu reč

Na primeru bi to izgledalo ovako:

Ukoliko bi za primer uzeli da neko prodaje Nike patike za trčanje i stavi te tri reči kao ključne za pojavljivanje oglasa ukoliko ih neko ukuca u search query, u slučaju Broad Matcha prikazaće se i kada ukuca Tražim Nike patike za trčanje, Gde mogu da kupim patike za trčanje koje proizvodi Nike i slično.

U slučaju Phrase Match-a će se prikazati samo ako stoje reč po reč jedna do druge Nike patike za trčanje i samo u tom slučaju će se oglas prikazati. Razlika u Phrase Match-u i Exact Match-u je u tome što kod Phrase Match-a smeju da stoje još neke reči pored (Nike patike za trčanje za žene), dok kod Exact Match-a to ne može da se dogodi.

Savet bi bio da pokušate sa svakom frazom, ali najbolje spojene ključne reči u Phrase i Exact Matchu bi značile i najmanje prikaza nezainteresovanim kupcima za vaš proizvod.

Ne korišćenje negativnih ključnih reči

Ovo je veoma česta greška koju ljudi prave, ne znajući da AdWords ima opciju da na određene ključne reči ne prikaže vaš oglas. Na primer uk,oliko imate prodavnicu koja prodaje elegantnu žensku obuću, vi ne želite da se vaš oglas prikaže ukoliko neko traži obuću za trčanje. Tako da jednostavno kažete Google-u da ne prikaže vašu reklamu kada neko ukuca trčanje u pretragu.

Greške prilikom AdWords oglašavanja

Ovo su samo neke od grešaka koje mogu da vam naruše uspeh AdWords kampanje, tako da sledeći put kada se budete oglašavali imajte na ovo na umu i učite na tuđim greškama.

A da li se vama nekada potkrala neka od ovih grešaka ili neka slična njoj?

Pišite u komentarima.

Diplomirao marketing na Ekonomskom fakultetu u Novom Sadu. Zainteresovan za internet marketing i primenu društvenih mreža u svrhe biznisa, kao i za SEO optimizaciju sajtova. Smatra da su za uspeh neophodne stalne inovacije i kreativnost. Obožava sport i komedije.

Comments are closed