Google Analytics za početnike

By Bojan / May 6, 2015

Svako ko poseduje sajt mora da ima uvid u broj poseta, odakle posete dolaze, po kojim rečima vas korisnici nalaze. Kako biste imali SVE ove informacije trebalo bi da koristite Google anylitics.

Ovaj alat je potpuno besplatan i nudi vam veliki broj informacija koje će vam biti od velike pomoći prilikom vođenja sajta. Google analytics je verovatno najpopularniji alat za praćenje posećenosti i analizu posetilaca na sajtu. Iako nije potpuno pouzdan, podaci koje dobijate nisu 100% tačni, s obzirom na cenu (besplatan je) on je verovatno najbolji izbor za sajtove male i srednje veličine.

Kako instalirati Google Analytics?

Prvo je potrebno da odete na stranicu Google Analytics i da se prijavite. Zatim prijavljujemo sajt koji želimo da pratimo i generišemo kod. Ovaj kod potom kopiramo na svaku stranicu sajta koju želimo da pratimo i to neposredno iznad <head> taga.

Kada se radi o sajtovima zasnovanim na WordPress-u ovaj postupak je malo olakšan. Ukoliko skinete plugin  Insert Headers and Footers dovoljno je samo da generisani kod kopirate u ovaj plugin i praćenje sata može da počne.

Google Analytics kod praćenje
Ovom alatu je potrebno oko 24 časa da bi počeo da čita podatke sa vašeg sajta.

Najvažniji termini:

Sessions – predstavlja interakciju između browsera posetioca i sajta. Sesija počinje učitavanjem jedne stranice sajta i traje dok korisnik ne izađe sa sajta, ugasi browser ili sesija istekne
Users broj korisnika koji dođu na naš sajt. Problem kod ovog broja je što ukoliko vi ulazite sa vašeg desktop računara, mobilnog telefona ili tableta Google računa kao tri korisnika, a zapravo se radi o jednom
Page Views – broj učitanih stranica od strane browsera. Jedan korisnik može posetiti samo jednu stranicu, dok neko može dosta duže surfovati na vašem sajtu
Pages/Sessions – predstavlja broj učitanih stranica prilikom jedne sesije
Avg Session Duration –  prosečno vreme koje jedan korisnik provodi na sajtu tokom jedne sesije. Ovaj podatak vam puno otkriva. Pomoću njega možete znati da li korisnici dobijaju informacije koje ih zanimaju prilikom ulaska na vaš sajt
Bounce rate – predstavlja procenat korisnika koji su ušli na sajt i odmah nakon toga napustili sajt. To znači da su se zadržali samo na jednoj stranici.

Sa leve strane nalazi se meni preko koga možete doći do velikog broja podataka. U delu Audience možete pogledati kompletan izveštaj demografske strukture posetilaca vašeg sajta. Na primer, po lokaciji, koliko je procenat muškaraca, a koliki žena, kakva je starosna struktura vaših posetilaca. Možete čak saznati koji operativni sistem koriste, da li dolaze preko računara ili mobilnog telefona.

U delu Acquisition dobijamo detaljnije podatke o tome šta je nateralo korisnike da dođu na vaš sajt. Od velike koristi će vam biti informacije da li su korisnici došli na vaš sajt preko društvenih mreža, preko Googla ili možda linkova na drugim sajtovima. Veoma bitna stvar je da možete saznati i preko kojih ključnih reči vas korisnici na pretraživačima nalaze. Na osnovu toga možete poboljšati vašu SEO optimizaciju.

In-Page Analitika

Po mom mišljenju, ovo je najbolja opcija u Google analytics-u, jer možete videti gde tačno korisnici klikću na vašem sajtu. Ova opcija se nalazi u meniju u delu Behavior pod nazivom In-Page Analytics. Možete posetiti više stranica vašeg veb sajta, i na svakoj od njih dobiti uvid u delove sajta na kojima posetioci klikću. Možete iskoristiti i padajući meni na vrhu da sakrijete npr. broj klikova ispod određenog procenta kako bi fokus bio na onim bitnim linkovima, ili napravite svoj filter kako bi videli na koje linkove klikću novi posetioci, ili iz kojih zemalja, ili bilo koji drugi vid podataka.

 

O Google analytics-u bi se imalo još puno toga reći, ali za početak je i ovo dovoljno. Moj savet vam je da ga što više istražujete kako biste bili što više upoznati sa vašim sajtom.

Završio Ekonomski fakultet na smeru Marketing i master studije na smeru Poslovni informacioni sistemi. Internet marketingom se bavi preko godinu dana i posebno je zainteresovan za email marketing i SEO optimizaciju. Obožava sport i nutelu jede isključivo velikom kašikom.