Zašto bi mali preduzetnici trebalo da koriste gerila marketing?

By Bojan / November 14, 2014

U Srbiji vlada mišljenje da je uspeh u poslovnom svetu skoro pa nemoguća misija. Takvo generalizovanje, i nedokazana tvrdnja, ujedno je i jedan od razloga zbog kojeg se ljudi teško odlučuju da započnu sopstveni biznis, iako imaju sjajne ideje.

Novac je često glavni krivac zbog kojeg male firme ne dožive ni godinu dana postojanja, te vam zbog toga predstavljam načine kako jeftino možete da promovišete svoju firmu i proizvode.

Slanje kreativnih poruka

Značaj gerila marketinga nije samo estetika i dizajn, već ideja koja stoji iza koncepta. Poruka koja se prenosi na publiku treba da bude jasna i efikasna. Ako korisnik ne shvati suštinu reklame u kratkom vremenu, onda bi u tom slučaju bilo potrebno ponovo preispitati suštinu ideje.

Dobre ideje ne bi trebalo da budu skupe. Kao dizajneri morate da kreirate takve kampanje koje će biti vizuelno upadljive, ali bez velikog budžeta. Ukoliko imate zanimljivo rešenje možete na veoma zanimljiv način prići kupcima.

Ljude najviše pokreću emocije, tako da humor, strah, krivica mogu biti pokretači vaših poruka. Iako sada svi mislite da humoristične reklame donose najbolje rezultate, grdno se varate.

Strah je naš najveći pokretač, pa samim tim donosi i najbolje rezultate i u marketingu.

Na slici ispod vidite veoma kreativan način kako Burger king pokušava da se takmiči sa jačim konkurentom. Meni je ovaj vid kampanje veoma zanimljiv i sigurno da bih razmislio gde bih otišao da jedem kada bih ovo video, a vi?

burger-king-gerila-marketing

 

Štedite novac

Veliki broj kompanija troši enormne količine novca na marketing, bio to direktni marketing, promocija, propaganda, email marketing ili neka druga forma marketinga. Kao što sam već pisao, email marketing je dosta jeftiniji od nekih drugih oblika marketinga.

Prosečan broj otvorenih email poruka je 3,26% i taj procenat sve više raste. Da bi korisnik otvorio neku poruku, on mora biti privučen, a gerila marketing je jedan od možda najboljih načina da to uspete.

Gerila marketing je podjednako dobar i za preduzeća koja prodaju proizvode i koja prodaju usluge

Nemojte stvarati predstavu da se pomoću ove forme marketinga mogu prodavati samo proizvodi. Postoji mnogo dobrih primera kako se gerila marketing koristi za segment usluga.

Na slici ispod vidi se veoma zanimljiv, originalan i pre svega jeftin način, kako jedan stomatolog nudi svoje usluge korisnicima.

Na papiru se nalaze desni i zubi, a ukoliko je korisnik zainteresovan za usluge stomatologa treba samo da odseče zub sa brojem telefona i adresom.

Gerila marketing - promocija stomatologa

 

Koristite prednosti ulice

Ovo je možda i najbolji oblik gerila marketinga za preduzeća koja nemaju novca za nešto više. Ukoliko se koristi na pravi način, može biti veoma efikasan.

Ko od vas nije bio žrtva promotivnih flajera, maskota, reklama po zidovima, na asfaltu, itd?

Po mom mišljenju, mali restorani, prodavnice, škole jezika, mogu višestruko profitirati ovim načinom promocije. Ali kod nas se sve to zasniva na letke koji izgledaju jako jeftino, gde su boje, blago rečeno, odavno izbledele i gde papir neprijatno miriše. Morate pokušati da ovaj način promocije podignete na viši nivo.

Na primer, neki od zaposlenih mogu da obuku smoking i ulicom dele sjajne kartice veličine vizit karti, a koje predstavljaju kupone za popust. Isto tako, možete kreirati brošure pune boja i unajmiti studente koji bi ih uz malo prisniji način delili na ciljanim lokacijama, knjižarama, kafićima…

Bilo koji oblik gerila marketinga, pa i da tako kažem ulični marketing, trebalo bi upotpuniti promocijom preko društvenih mreža. Slikajte svoj ulični tim, korisnike sa kojima se susrećete, i javite korisnicima gde ćete biti.

Krenite odmah! SREĆNO! 🙂

 

Završio Ekonomski fakultet na smeru Marketing i master studije na smeru Poslovni informacioni sistemi. Internet marketingom se bavi preko godinu dana i posebno je zainteresovan za email marketing i SEO optimizaciju. Obožava sport i nutelu jede isključivo velikom kašikom.

Leave a comment: