Facebook Srbija – Koliko zapravo Facebook korisnika ima u Srbiji?

Broj Facebook korisnika Srbija

Koja je najpopularnija društvena mreža u Srbiji?

Zamislite da ovo pitanje dobijete u kvizu Želite li da postanete milioner? i da to pitanje, po mogućstvu, bude petnaesto po redu. Siguran sam da biste svi skakali od sreće. Ako bih sproveo anketu, pitajući vas baš ovo pitanje, 99% vas bi na prvo mesto postavilo Facebook, zar ne?

Da li mi zaista znamo koliko je Facebook korisnika iz Srbije i zašto je to uopšte važno kada govorimo o Facebook-u u poslovne svrhe?

Neću vas previše opterećivati podacima i statistikama o Facebook kompaniji, jer verujem da ste manje-više svi već upoznati sa tim, a i ako niste lako možete da izguglate sve podatke koji vas interesuju. Stoga, fokusiraću se na Facebook u Srbiji.

Dok sam radio istraživanje za jedan članak, pokušao sam da pronađem statističke podatke o broju Facebook korisnika u Srbiji. Međutim, sve što sam uspeo da pronađem su ili podaci iz prethodnih godina ili podaci bez ikakvih referenci. Onda mi je palo na pamet – ko može bolje da zna koliko ima Facebook korisnika u Srbiji od samog Facebook-a! Do odgovora je lako doći kroz Facebook oglase!

Naime, kada pravimo kampanju za promociju Facebook stranice, proizvoda, veb sajta ili želimo da promovišemo određeni post, postoji opcija da izaberemo ciljnu grupu prema više različitih referenci. Jedna od njih je i lokacija. Ako za lokaciju izaberemo Srbiju, a ostala polja ostavimo nepopunjena (minimalan broj godina koji je potreban da bi se otvorio Facebook profil je 13), Facebook će nam izračunati potencijalan broj korisnika koji mogu da vide naš oglas – 3,8 miliona ljudi. Da li je ovaj broj konačan i potpuno tačan?

Naravno da nije.

Pre svega, treba uzeti u obzir da na Facebook-u postoje i lažni profili – to su oni profili koje ste pravili kada vam ponestane tokena u Slagalici ili kada treba da podignete ogradu na Farmi, ali vam fali neki alat ili novac (ovakvi profili se prave i za razne druge, pa čak i nedozvoljene, radnje).

Iako je veoma teško utvrditi koliko zaista ima lažnjaka, prema statistici koju je Facebook sam objavio u 2013. godini, između 5,5% i 11,2% korisničkih profila na Facebook-u zapravo je neupotrebljivo, ne pripada pojedincima, udruženjima ili kompanijama. To znači da u Srbiji ima između 209 hiljada i 340 hiljada lažnih profila. Ako uzmemo prosečnu vrednost ova dva broja dolazimo do broja od 274 hiljada lažnih profila, odnosno da u Srbiji ima nešto više od 3,5 miliona Facebook korisnika.

Facebook Srbija – Broj korisnika po gradovima Srbije

Da li možemo da utvrdimo koliko Facebook korisnika ima u pojedinim gradovima? Naravno da možemo!

Upotrebio sam istu metodu kao i kod utvrđivanja broja korisnika na nivou cele države, ali sam umesto Srbije u lokaciju uneo Beograd i došli smo do broja od – 960 hiljada korisnika. Ne zaboravimo i lažne profile, kojih ima oko 80 hiljada, što nam govori da na teritoriji Beograda ima oko 880 hiljada Facebook korisnika.

Facebook Srbija – Demografija korisnika u Srbiji

Da bih odredio strukturu Facebook korisnika prema starosnim grupama i ovaj put ću koristiti Facebook oglase. Naime, kao lokaciju sam uneo podatak Srbija, a onda sam menjao godine kako bih dobio broj korisnika po starosnim grupama. Podaci su sledeći:

  • U starosnoj grupi od 13 do 17 godina postoji 500 hiljada korisnika,
  • U starosnoj grupi od 18 do 24 godine postoji 1,18 milion korisnika,
  • U starosnoj grupi od 25 do 34 godine postoji 1,08 milion korisnika,
  • U starosnoj grupi od 35 do 44 godine postoji 660 hiljada korisnika,
  • U starosnoj grupi od 45 do 54 godine postoji 280 hiljada korisnika,
  • U starosnoj grupi od 55 godina pa naviše postoji 178 hiljada korisnika.

Blizu 60% korisnika pripada starosnoj grupi između 18 i 34 godine. Međutim, nikako ne treba zanemariti ni stariju populaciju, budući da je to deo stanovništva koji ima najveću kupovnu moć.

Kada govorimo o zastupljenosti polova na Facebook-u u Srbiji, dolazimo do sledećih podataka:

  • 53% su muškarci
  • 47% su žene.

Zbog čega su važni ovi podaci? Podaci o broju korisnika društvenih mreža mogu biti od velike pomoći prilikom pravljenja raznih analiza – istraživanja tržišta, ispitivanja konkurencije, marketing planova i slično, ukoliko znamo kako da ih koristimo.

Koliko god bio internet predstavljen kao zastrašujuće sredstvo i koliko god da se potencira špijuniranje i praćenje podataka korisnika, ako ga koristimo na pravi način i ako iskoristimo sve prednosti koje internet donosi, a samim tim i društvene mreže, možemo da se izdvojimo u moru konkurenata.

Koje ste vi metode koristili prilikom utvrđivanja broja Facebook korisnika u Srbiji?

P.S.U nekim od narednih tekstova pisaću o tome kako društvene mreže konkretno mogu da se iskoriste u poslovne svrhe, stoga nemojte zaboraviti da se prijavite na našu mailing listu, kako ne biste propustili neki od postova. 🙂

Studirao marketing u Subotici i o trošku Evropske unije skitao po Evropi, kao erasmusovac u Letoniji i Belgiji. Bavi se online marketingom već četiri godine i štreberski prati sva nova dešavanja. Uvek na vrhu! Sve što zaradi troši na putovanja i potpuno netipično za Balkanca – voli sport.

Comments are closed