Početničke email marketing greške koje morate izbegavati

By Bojan / January 28, 2015

Najveća prednost email marketinga jeste to što je jednostavan za korišćenje. Usluge email provajdera nisu skupe, a mogu znatno pomoći kompaniji da ostvari svoje ciljeve.

Neophodnost email marketinga u savremenom biznisu je neminovna. Istraživanja pokazuju da 91% korisnika proverava svoj email profil svakodnevno, dok druga istraživanja pokazuju da prodaja preko email marketinga svakodnevno raste.

email marketing srbija

 

Na osnovu ovih podataka svaka firma bi želela da svoj biznis proširi i na ovaj sektor. Problem nastaje kada firma ne uspe da privoli kupca da odabere baš njihov proizvod. Menadžeri koji se prvi put susreću sa email marketingom mogu napraviti minimalne greške koje mogu uništiti celokupne napore.

Nepogodan tekst u subject liniji

Svaki treći čitalac otvara mejl na osnovu podataka u subject liniji. Svi mi primamo hiljade mejlova dnevno i sigurno ne otvaramo i ne čitamo baš sve. Prvi kriterijum pri odabiru mejla koji ćete pročitati jeste subject linija, što znači da ovaj deo email poruke NE SMETE  shvatati olako.

Da bi vaš naslov (subject line) bio dobar, on ne sme biti predugačak. Istraživanja pokazuju da naslovi do 50 karaktera najbolje prolaze. Nemojte koristiti specijalizovane izraze i fraze, jer će one odbiti potencijalnog kupca. MailChimp je objavio istraživanje u kojem saopštava da reči besplatno, podsetnik i popust imaju negativan uticaj na korisnika, te se takvi mejlovi manje otvaraju.

Kupac ne želi da ga smatrate ovcom za šišanje. Kada mu šaljete mejl, pokušajte da u subject liniju navedete njegovo ime kako biste stvorili prisniji odnos, ne bi li kupac imao osećaj da ste tu ponudu spremali baš za njega.

Najvažniji savet koji želim da vam dam jeste – stalno testirajte! Napravite više opcija za subject liniju. Napravite A/B test kako biste se uverili koji je najbolji. Ipak je kupac onaj koji kupuje proizvod i njegovo mišljenje je najvažnije.

Segmentacija mailing liste

Segmentiranje mailing liste je postupak u kojem se iz postojeće liste izdvaja podgrupa mailova, tj. segment, na osnovu nekog podatka koji je unet uz samu mail adresu. Može se vršiti segmentacija i na osnovu više kriterijuma, pri čemu izdvojeni kontakti moraju da zadovolje sve zadate kriterijume.

Cilj je da se dobiju što relevantniji podaci. U marketingu se ovo naziva efekat snajpera, što znači da ciljate tačno određenu grupu kupaca. Zbog toga bi bilo dobro da pored imena i email adrese od korisnika tražite i druge podatke koji su relevantni za vašu prodaju. Neki od kriterijuma mogu biti starost, pol, jezik, obrazovanje…

Primera radi, ukoliko prodajete kupaće kostime sigurno je da nećete žensku kolekciju slati muškarcima.

Email marketing statistika u 2014. godini

Neki statistički podaci iz 2012. godine.

Kompanije kupuju mailing liste

Dosta firmi kupuje mailing liste. To je NAJVEĆA GREŠKA! Lako se može zaključiti zašto se male firme odlučuju na ovaj potez – 10 hiljada email adresa za kratko vreme i sa malo truda zvuči savršeno.

Verovatno je ta lista bila prodavana ili iznajmljivana i ranije, a većina tih email adresa više nije relevantna.

Možete smisliti savršenu poruku, odličan newsletter, najbolju ponudu i odgovarajuću subject liniju, ali da ne prodate nijedan proizvod. Kada kupite mailing listu ne možete znati čije adrese se tu nalaze. Ukoliko ste dobili mailing listu sajta koji je prodavao automobilsku opremu teško da ćete naći puno zainteresovanih za kupovinu ženske kozmetike.

Sami kreirajte mailing listu, jer je to jedini način da ta lista bude validna, odnosno da te email adrese budu od korisnika koji su zainteresovani za vašu ponudu.

Šaljete email poruku samo kada nešto prodajete

Retko ko je uspeo, a da je slao samo majlove kada je prodavao proizvode. Kako biste pridobili kupca morate da mu date neku vrednost, korist i da na taj način utičete na njega.

Na primer, otkrijte neki stari italijanski recept svojim klijentima. Oni će sigurno poželeti da probaju kakvog je ukusa. Posle određenog perioda pošaljite im ponudu za najbolju italijansku testeninu, što bi činilo savršen obrok.

Ovakvim pristupom ćete sigurno imati više uspeha nego da samo pošaljete mejl sa ponudom za italijansku testeninu. Korisniku će se jelo dopasti, samim tim je dobio neku korist od vas, a ukoliko mu predložite sastojak koji će poboljšati kvalitet tog jela, sigurno će se lakše odlučiti da ga naruči.

Jedan dolar uložen u email marketing (na pravi način) prosečno vraća  44.25 dolara. Svakog dana se pošalje 247 milijardi email poruka što znači da se na 0.00000035 sekundi pošalje jedna email poruka.

Ovo su, po mom mišljenju, zaista ohrabrujući podaci i zbog toga bi trebalo što pre isprobati pogodnosti email marketinga, zar ne?

 

Kakva su vaša iskustva sa email marketing kampanjama?

 

Završio Ekonomski fakultet na smeru Marketing i master studije na smeru Poslovni informacioni sistemi. Internet marketingom se bavi preko godinu dana i posebno je zainteresovan za email marketing i SEO optimizaciju. Obožava sport i nutelu jede isključivo velikom kašikom.

Comments are closed