Najzanimljivije brojke o društvenim mrežama

Društvene mreže

Digitalna revolucija odjekuje i u ovoj godini i zbog toga je potrebno napraviti korak unazad i sagledati kretanje ove industrije. Veliki giganti poput Facebook-a i Twittter-a lagano gube zamah, i cela industrija se kreće u drugom pravcu. Scena na društvenim mrežama će u 2016. godini izgledati drugačije od onoga što smo do sada videli. Ove statistike pokazuju gde je digitalni marketing danas i u kom smeru se kreće.

Preko 75% svih korisnika interneta koristi društvene mreže

Društvene mreže su ranije bile samo pomoćni alat, a sada predstavljaju glavno oružje u sferi digitalnog marketinga. Prisustvo na društvenim mrežama je esencijalno, jer se većina veb-saobraćaja kreće upravo tim kanalima. Kompanije postaju živa bića u komunikaciji sa potrošačima, oni su tu i kao podrška i kao prijatelji. Trend u ovoj godini je da, ukoliko ne postojite na društvenim mrežama, kao i da ne postojite na tržištu.

Za mlađe korisnike, Instagram je važniji od Facebook-a i Twitter-a 

Facebook i Twitter su i dalje aktuelni lideri na socijalnim mrežama. Međutim, mlađe generacije zastupaju drugačije stavove. S obzirom na činjenicu da slika govori više od 1000 reči, njihova pažnja je najviše posvećena Instagram-u. Zaista, Instagram je jedan od najbrže rastućih društvenih mreža u 2015. godini.

Prema eMarketer-u, ova društvena mreža ima preko 77 miliona korisnika samo u SAD-u i procenjuje se da će se taj broj uvećati na 100 miliona do 2018. godine. Drugim rečima, jedna od tri osobe će aktivno koristiti svoj profil na Instagram-u. Na drugom i trećem mestu po rastu u 2015. godini su Vine i Snapchat.

LinkedIn je najvažnija društvena mreža za profesionalce

Vrednost LinkedIn-a se ogleda u takozvanom profesionalnom povezivanju. To je platforma na kojoj treba da budete ukoliko želite da unapredite svoju karijeru. Ova baza profesionalaca sadrži oko 400 miliona korisnika. Od toga je 39 miliona diplomiranih mladih profesionalaca. Takođe, treba uzeti u obzir i činjenicu da preko 50% investitora redovno koristi Linkedin mrežu za pronalaženje mladih nada u koje žele da ulože svoj kapital.

Svake sekunde Linkedin dobije dva nova člana i procenjuje se da će se u 2016. godini ovaj broj povećati na četiri nova korisnika po sekundi.

I muškarci i žene podjednako koriste društvene mreže

Pinterest predstavlja veliki izuzetak kada je u pitanju polna struktura, jer ga koristi 42% žena i samo 13% muškaraca. Na drugim društvenim mrežama je statistika nešto drugačija – Facebook koristi 77% žena i 66% muškaraca, Instagram 29% žena naspram 22% muškaraca, Twitter 21% naspram 24%, dok LinkedIn koristi 27% žena naspram 28% muškaraca.

YouTube ima veći domet od bilo koje kablovske mreže  

Ova statistika je prvi put utvrđena 2014. godine. Dokaz da ova mreža ima vrtoglavi uticaj ogleda se u činjenici da će 70% mladih do 24. godine pre prepoznati YouTube zvezdu nego TV lice. Jedna od 10 osoba provede i do tri sata dnevno gledajući sadržaje ove socijalne mreže. Nakon Google-a i Facebook-a, ova socijalna mreža zauzima treće mesto na svetu po broju posetilaca.

Najveći online dating sajt je zapravo socijalna mreža

Sa preko 300 miliona korisnika, Badoo predstavlja socijalnu mrežu za online upoznavanje sa najvećom bazom članova. Jedan od glavnih razloga koji ide u prilog razvoju ove mreže je i činjenica da će jedna od 20 osoba upoznati svog partnera na Facebook-u. Neosporno je da Adult Friend Finder, OkCupid i Tinder imaju veliki broj korisnika, ipak Badoo je na daleko boljoj poziciji.

Statistike o socijalnim mrežama u budućnosti

U 2017. godini azijsko-pacifički region će obuhvatati oko polovine korisnika društvenih mreža širom sveta.
U 2017. godini kompanije će trošiti više od 11 milijardi dolara na oglašavanje na društvenim mrežama u Sjedinjenim Američkim Državama.
Do 2020. godine više od pet milijardi ljudi će koristiti društvene mreže, što predstavlja oko dve trećine svetske populacije.

Socijalne mreže će se okrenuti u pravcu podrške lokalnih inicijativa i delovanja. Kompanije, stanovništvo i vlada će uz pomoć ovih kanala rešavati probleme na lokalnom nivou.

Sadržaj na socijalnim mrežama će biti dostupan samo određeni vremenski period. Usled sve veće brige o zaštiti privatnosti, sadržaj poruka, kao i multimedijalni sadržaj će nestati nedugo nakon čitanja.

Socijalne mreže će do 2020. godine podeliti tržište na osnovu zajedničkih interesovanja. Geografska lokacija potrošača je i dalje veoma važna, ali ne i presudna.

Radi se na kreiranju takozvanog Social TV-a  koji će emitovati TV sadržaj kreiran na osnovu preferencija korisnika.

Živimo u veoma dinamičnom vremenu u kojem su vreme i informacije najvredniji resursi. Da bismo razumeli buduća kretanja digitalnog marketinga, ponekad je dobro da se vratimo unazad. Ovi statistički podaci pomažu nam da definišemo samo obrise kretanja u digitalnoj sferi marketinga. Turbulentnost okruženja, brzorastuća tehnologija i potrebe nam onemogućavaju da mu definitivno odredimo pravac. Spekulacije o budućim trendovima digitala obuhvataju sve više real time i native marketinga, a što se tiče sadržaja, nadominantniji biće video-sadržaj.

Diplomirala na Ekonomskom fakultetu u Novom Sadu. Bavi se online marketingom dve godine i redovno posećuje stručne konferencije. Obožava da putuje. Zavisnica od online kurseva o digitalnom marketingu i growth hacking-u.

Leave a comment: