Digitalni storiteling – Oglašavanje pričanjem priče

By Gojko / July 15, 2014

Kreiranje marketing strategije koja će se razlikovati od već postojećih strategija na tržištu, pogotovo na online tržištu, nikad nije bilo teže. Budući da je današnje konzumente medija sve teže zainteresovati, marketing stručnjaci su se zapitali: Šta bismo to mogli ponuditi potrošacima što će im prijati, zadržati im pažnju ili im čak popraviti raspoloženje i pogled na svet, a da će istovremeno oglasiti našu kompaniju?

Odgovor je vrlo jednostavan – hajde da im ispričamo priču. Ona može biti poučna, emotivna, edukativna ili jednostavno lepa. A svi vole priče, zar ne?!

Digitalni storiteling - Oglašavanje pričanjem priče

Jedan od oblika marketing oglašavanja, koji je još uvek mlad trend, je oglašavanje pričanjem priče, odnosno digitalni storiteling.

Digitalni storiteling predstavlja iznošenje ideje ili pričanje neke priče putem digitalnih medija čiji je osnovni cilj da se ljudi poistovete sa njom i da je povežu sa svakodnevnim aspektima života. To su, najčešće, priče o dobroti, empatiji ili ispravnim svakodnevnim postupcima, kako običnih ljudi, tako i velikih svetskih zvezda.

Kada kažemo digitalni mediji mislimo na kratke filmove, animacije, audio snimke i druge slične oblike. Pri radu sa digitalnim medijima mogu se koristiti razni hardver uređaji poput digitalnih kamera, fotoaparata ili mikrofona, a mogu se obrađivati u softver programima poput iMovie-a, Windows movie maker-a, Final cut Express-a i sličnim. Ovaj vid oglašavanja najčešće se objavljuje na Youtube-u ili Vimeo-u, a može se u kraćoj formi prikazivati i u televizijskim blokovima reklama.

Elementi koji su sastavni deo storitelinga i koji manje ili više utiču na kvalitet priče su pogled na priču, emocionalni kontekst, dramatična pitanja, kvalitet naratora ili muzike koja celu priču prati. Priču treba povezati sa onim što se kroz priču reklamira, ali to ne treba da bude osnovna poruka priče.

Razlog zbog kojeg je storiteling uspešniji od klasičnog vida oglašavanja je taj što kod klasičnog oglašavanja poruka sadrži samo činjenice i informacije koje nailaze na predrasude i već ustaljena razmišljanja koja su se razvila kod primaoca poruke, te u njegovoj glavi dolazi do dileme da li zadržati postojeće mišljenje o proizvodu ili ga promeniti samo zato što reklama kaže da bi trebalo. Takve reklame najčešće ne podstiču potrošača na željenu akciju.

Osnovna snaga storitelinga, koja ga čini mnogo moćnijim oružjem od klasičnog oglašavanja, je ta što on povezuje ideju, proizvod ili brend sa emocijom. Tokom pričanja priče vi ne iznosite samo puke informacije, već time izazivate emocije i energiju kod primaoca poruke i u takvom stanju, osobe najčešće posvećuju mnogo više pažnje reklami i drastično je bolje i duže pamte. I umesto da vaša reklama proizvede dosadu i zevanje, ona storitelingom izaziva aplauze i traženu akciju.

Posle gledanja ove reklame, istog momenta biste otišli u bar i popili Guinness sa prijateljima, zar ne?

Uostalom, sami procenite da li biste podržali ovu ideju posle ovakve priče?

Da li je ova poruka kompanije P&G stvorila knedlu u Vašem grlu?

https://www.youtube.com/watch?v=2V-20Qe4M8Y

Koja od ove tri reklame je probudila najjaču emociju u vama i zašto?

Diplomirao marketing na Ekonomskom fakultetu u Novom Sadu. Zainteresovan za internet marketing i primenu društvenih mreža u svrhe biznisa, kao i za SEO optimizaciju sajtova. Smatra da su za uspeh neophodne stalne inovacije i kreativnost. Obožava sport i komedije.

Comments are closed