Četiri saveta kako da poboljšate prodaju na Amazonu

By Lazar / August 29, 2016

Internet prodaja je segment tržišta koji se razvija svakodnevno. Sve velike internet prodavnice ( Alibaba, Ebay, Amazon,…) pokušavaju da privuku sve više ljudi koji bi kako prodavali tako i kupovali proizvode. Zbog sve većeg broja ponuda konkurencija na internetu je sve žešća. Veoma teško možete naći segment koji još nije istražen ili gde je vaša ponuda jedinstvena.

Jedna od najvećih internet prodavnica na svetu, Amazon, konstanto napreduje i privlači sve veći broj kompanija koje žele da plasiraju svoje proizvode. Ova konkurencija dovodi do toga da veliki broj kompanija gubi svoj udeo na tom tržištu i polako nestaje sa globalne internet prodavnice.

Praćenje tržišta, konkurencije i novih trendova mora biti dosta detaljnije i iscrpnije kako biste uspeli. Zbog toga vam nudim 4 saveta kako da poboljšate prodaju vaše kompanije na Amazonu.

  • 1. Optimizacija ponude

Prilično opširna tema. Morate posvetiti pažnju svakom vašem proizvodu kako bi kupac mogao što lakše da pronadje vašu ponudu. Počnite od naslova, naslov MORA da sadrži ključne reči po kojima kupci traže proizvode. Gledajte da se setite svih sinonima i na taj način smanjite rizik da ostanete zaglavljeni na poslednjoj strani.

Druga veoma važna stvar su slike. Gledajte da postavite što više slika koje će uverljivo dočarati vaš proizvod. Veoma je važan kvalitet slika jer možete imati bolji proizvod, nižu cenu ali ako na slici to ne pokažete, neko drugi će pokupiti kajmak. Takođe probajte da što bolje opišete proizvod u bullet delu. Velika je konkurencija i ukoliko kupac ostane uskraćen za neku važnu karakteristiku vašeg proizvoda, vrlo brzo ćete se naći u problemu.

  • 2. Optimizacija cena

Kao i na većini tržišta kupci su uglavnom cenovno orijentisani i uvek će gledati da prođu što povoljnije. Naravno, ovo je opravdano, to svi radimo. Jednostavno, tome se moramo prilagoditi i iskoristiti na najbolji mogući način. Veliki broj prodavaca odredi cenu i ne menja je po dva, tri meseca. To je veoma pogrešno jer možete propustiti period kada ste veoma lako mogli prodavati po većoj ceni i ostvarivati veću zaradu.

Takođe ponekad je korisno cenu malo spustiti kako biste se bolje pozicionirali i postali konkurentniji. Suština je da pratite konkurente koji prodaju isti asortiman kao i vi. Kada oni spuštaju cene, morate i vi jer je to jedini način da održite određeni nivo prodaje. Isto tako u vreme kada je neki proizvod veoma tražen, slobodno dižite cene i ostvarujte bolju zaradu. U ekonomiji, suština je da što brže obrćete zalihe i stvarate novac za nove porudžbine pa stoga ovo je najbolja strategija da veoma brzo i sa dobro maradom rasprodate zalihe.
Druga važna stvar je da ne gubite „kupovno sanduče“ (Buy Box). Prilikom promene cena morate biti obazrivi da ne preterate u visini cena. Amazon prati raspon cena vaših i konkuretnskih proizvoda i ukoliko ste dosta skuplji od konkurencije nećete imati „kupovno sanduče“. Postoji veliki broj istraživanja koja pokazuju da proizvodi koji nemaju „kupovno sanduče“ imaju znatnjo manju prodaju.

Amazon prodaja

  • 3. Amazon kampanje

Kampanje na Amazonu predstavljaju nešto slično što i oglasi na Facebook-u. Kreiranjem marketing kampanja vrlo brzo možete da dođete na prvu stranu bez prevelikog ulaganja u optimizaciju cena i ponude. Kampanje funkcionišu slično kao „Google Adwords“ ali ovde određujete koliki novčani iznos zelite da potrošite za određenu ključnu reč, a Amazon vas rangira u odnosu na novčani iznos koji su drugi konkurenti spremni da izdvoje za jedan klik za tu istu reč.

Ukoliko ste sigurni da imate pravi proizvod koji ima dobru cenu i koji kupci žele da kupe, kampanje će vam značajno pomoći. Prilikom kreiranja kampanja imajte u vidu sle ključne reči koje su važne za vaš proizvod. Savet je da izdvojite dve ili tri najvažnije i da na njih stavite veći novčani iznos („Click per rate“) jer ćete tako imati veće šanse da se pojavite na prvoj strani.

  • 4. Ocene (reviews)

Verovatno mislite da ocena jednog kupca ne može puno da utiče na ostale. Tu se varate jer je veoma teško prodati proizvod koji su drugi korisnici označili kao loš ili napisali komentar gde se vidi šta sve zameraju datom proizvodu.

Dva ista proizvoda koja prodaju različiti prodavci mogu imati dijametralno suprotnu prodaju samo na osnovu komentara i ocena kupaca. Zato slušajte sugestije kupaca i gledajte da unapredite vaš proizvod ili ponudu (ukoliko je to moguće) jer dobre ocene će vam svakako pomoći prilikom prodaje.

 

Internet prodaja zahteva više vremena i znanja nego drugi vidovi prodaje. Kao i sve na internetu, promene su česte i ukoliko ih ne pratite vrlo lako možete ostati na margini i dovesti svoju kompaniju u problem. Ukoliko želite da povećate vašu prodaju na Amazonu budite uvek u toku sa aktivnostima komkurencije, tržišta ali i svega novog što Amazon nudi.

Studirao marketing u Subotici i o trošku Evropske unije skitao po Evropi, kao erasmusovac u Letoniji i Belgiji. Bavi se online marketingom već četiri godine i štreberski prati sva nova dešavanja. Uvek na vrhu! Sve što zaradi troši na putovanja i potpuno netipično za Balkanca – voli sport.

Comments are closed