Blog postovi koji se najčešće čitaju

By Bojan / August 20, 2015

Mnogi blogeri rade veoma naporno kako bi kreirali blog sadržaj koji će ljudi zaista čitati. Svesni ste i sami da je to najvažniji deo bloga zbog kojeg će se čitaoci ponovo vraćati.

Na osnovu sledećeg istraživanja došlo se do informacija da 88% ljudi čita blogove kako bi razmenili mišljenja ili analizirali nešto, dok 74% ispitanika čita da bi se informisalo o najnovijim trendovima u određenoj industriji ili kako bi učili iz tuđeg iskustva.

blog marketing

Zbog svega ovoga uvek morate da napišete nešto zanimljivo, interesantno, viralno, i naravno, da ne ponavljate nešto što je već napisao neki od vaših kolega.

Predstavljamo vam 4 vrste blog tekstova koje ljudi UVEK čitaju.

1. 10 najboljih X

 

Koliko su ovakvi tekstovi važni govori podatak da kada ukucate The 10 best pojavljuje se 4,6 milijardi rezultata pretrage. Kada istu stvar primenimo i na našem jeziku i ukucamo 10 najboljih pojavljuje se skoro milijardu rezultata. Impozantno, zar ne?

U ovo sam se uverio i na ličnom primeru, na našem blogu smo pisali dosta članaka ovog tipa i svi su i dalje veoma čitani i zanimljivi čitaocima.

Neki od njih su:

Problem sa ovom vrstom članaka je što se više baziraju na kvantitetu nego na kvalitetu. Uglavnom se navede lista 10 najboljih stvari u nekoj oblasti, ali se ne zalazi dublje u sadržinu tih nabrajanja.

Isto tako, Google bolje rangira tekstove koji imaju preko 2000 reči, a ovaj vid članaka je često daleko ispod tog minimuma.

Da biste rešili ovaj problem svoje tekstove možete drugačije koncipirati. Na primer, izdvojite dva ili tri najbolja alata u nekoj oblasti i njih opišite i objasnite što bolje i preciznije, dok ostatak alata samo navedite.

2. Izveštaji

 

Koliko izveštaja vidite na netu na kraju godine ili posle prvih šest meseci u godini? Mene vuče da pročitam sve to, čak iako se radi o oblastima o kojima nemam pojma.

Godišnji izveštaj za 2015. godinu kompanije Zara. Ne razumem se u modu, a nisam ni neko ko daje previše novca i vremena da kupovinu, ali me zanima šta su radili proteklih 365 dana, šta su novo naučili, gde im je prodaja rasla, gde opala….

Generalno izveštaji daju veliki broj informacija do kojih su neki ljudi došli do njih na osnovu ličnog iskustva. Na taj način neke stvari brže učimo i prilagođavamo im se.

Kako bi vaši godišnji izveštaji bili što bolji morate čitaocima dati nešto što će ih privući, nešto na osnovu čega će pročitati vaš članak i dobiti rešenje nekog problema. Na primer naslov 5 najvažnijih stvari koje sam naučio u prethodnoj gorini kada je moj biznis cvetao.

Blog teme

3. Studije slučaja – objasni kako si ti nešto napravio

 

Verujem da je dosta vas već na fakultetima učilo pomoću studija slučaja. Zbog toga ovakav vid tekstova vam može biti veoma zanimljiv.

Suština studija slučaja je analiziranje neke pojave u određenom vremenskom periodu. Postoji mnogo studija slučaja koje se bave SEO optimizacijom, Social Media kampanjama itd.

Koristite dosta slika, video sadržaja i podataka kako biste dokazali svoju tvrdnju i uverili čitaoca da je vaš način rada delotvoran. To je jedini način da uspete.

4. X vs X

 

Upoređivanje nekih konkurenata je uvek zanimljivo štivo. Često ovakve tekstove čitamo kako bismo se posavetovali sa nekim ekspertom i izabrali neku od dve, često, veoma slične opcije.

Da li je bolji iPhone 6 ili Samsung Galaxy 6, da li je bolji Mailchimp ili Aweber?

Ovo su česta pitanja koja muče čitaoce koji se malo manje razumeju u neke oblasti. Tekstovi ovog tipa uglavnom sadrže objašnjenje prve i druge opcije, njihovo upoređivanje i na kraju naravno zaključak, odnosno sugestija čitaocu.

Problem sa kojim možete da se susretnete je činjenica da veliki deo ovakvog teksta je informativnog karaktera koji čitaoci mogu da nađu bilo gde. Kako biste izbegli ovu zamku probajte taj tekst malo lepše da ispričate, da neke nerazumljive stvari objasnite na svoj način i sa svojim primerima. Učinite da to bude baš vaš unikatni rad.

Koje blog teme najbolje prolaze kod vas? Šta vi najčešće čitate?

Završio Ekonomski fakultet na smeru Marketing i master studije na smeru Poslovni informacioni sistemi. Internet marketingom se bavi preko godinu dana i posebno je zainteresovan za email marketing i SEO optimizaciju. Obožava sport i nutelu jede isključivo velikom kašikom.