B2B marketing – Ko je vaša ciljna grupa i kako da je prepoznate?

By Bojan / January 25, 2016

Izjava Moja ciljna grupa su šefovi se čuje prečesto. Dok je u jednom trenutku to možda bilo tačno, B2B tržište je evoluiralo i nastaviće to da čini. Ne verujete mi? Kada vas je poslednji put visoki rukovodilac neke firme zvao da pita o vašem proizvodu?

Prva publika do koje treba da dođete nisu šefovi.

Prema istraživanju Google-a i Millward Brown Digital-a, B2B publika postaje mlađa. Blizu polovine B2B svih koji pretražuju tržište su ljudi između 26 i 34 godine, i broj njih je porastao za 70% u odnosu na 2012. godinu. Ova statistika pokazuje da je prva publika kojoj treba da priđete upravo srednji sloj rukovodilaca. Oni moraju da budu informisani o vašem proizvodu ili usluzi kako biste na kraju mogli da ga prodate vođstvu firme.

Prema istom istraživanju 89% svih korisnika počinje svoje istraživanje na internetu koristeći nebrendirane termine za pretragu, tako naglašavajući značaj SEO. Ovi generički termini mogu biti pitanja o temi ili pretraga vezana za proizvod.

Jednom kada ovi korisnici pronađu proizvod ili uslugu koja ih interesuje, želeće više informacija. Korisnici ne kontaktiraju kompaniju, umesto toga oni traže više informacija na drugom mestu. Istraživanja pokazuju da je najvažniji izvor informacija upravo internet i vaš sajt. Ovo ukazuje na značaj pružanja više sadržaja o vašem proizvodu ili usluzi. Taj sadržaj može da obuhvati:
• Video snimke proizvoda
• Kako da-video snimke
• Iskustva korisnika
• Podatke
• Vebinare
• Kako da-članke

Ko je ciljna grupa?

Ciljna grupa su ljudi iz srednjeg menadžmenta, rođeni 80-tih i 90-tih godina. Veoma važno je to da su u ovo vreme napravljeni prvi računari. Ova generacija je odrasla sa računarima, društvenim mrežama, internetom uopšte.

Do trenutka kada su počeli da rade, kompjuteri i email su postali široko rasprostranjeni. Društveni mediji su počeli i evoluirali zajedno sa ovom generacijom i transparentnost poslovanja je postala češća nego ikada ranije.

Oni cene brendove koji su transparentni, zabavni i korisni i koji dele slične vrednosti ili uverenja kao oni. Ako vaš brend poseduje ove vrednosti, biće interesantan i ovoj generaciji rukovodilaca. Ovaj tip srednjih rukovodilaca ceni brendove koji im pomažu da nauče nove stvari.

Kako treba da se ponašamo na tržištu?

Slušajte njihove razgovore. Ova generacija je odrasla u digitalnoj eri. Oni su kreatori sadržaja koji dele svoje fotografije i misli putem društvenih mreža. Slušajte ih postavljanjem Google ili TalkWalker upozorenja za vaš proizvod ili ime brenda. Vršite nadzor nad društvenim mrežama koristeći alate kao što su Topsy ili Fresh Web Explorer.

Pridružite im se tamo gde su. Ako često dele svoje misli na Facebook-u, podesite Facebook nalog. Ako su na Twitter-u , budite tamo. Koristite istraživanja da odredite koje socijalne kanale da pratite.

Ako ne razgovaraju o vašem brendu još uvek, testirajte nekoliko društvenih platformi da vidite da li možete da im se približite. Budite kreativni i izađite ispred publike. Kreirajte video-snimke, grafike i dodatne izvore da pokažete kako im možete pomoći da budu uspešni.

Ako vaša kompanija nije počela sa targetiranjem ove publike, treba sada da to uradite. Samo je pitanje vremena kada će ova ciljna publika preuzeti vašu industriju, ili možda jesu samo što vi to još ne znate.

Završio Ekonomski fakultet na smeru Marketing i master studije na smeru Poslovni informacioni sistemi. Internet marketingom se bavi preko godinu dana i posebno je zainteresovan za email marketing i SEO optimizaciju. Obožava sport i nutelu jede isključivo velikom kašikom.