AB test – 7 saveta koji će vam pomoći da unapredite svoju email kampanju

By Bojan / December 4, 2015

Pre nego što počnem priču o A/B testiranju, nakratko ćemo se podsetiti šta to u stvari predstavlja. AB test je metod kojim utvrđujemo koja od dve subjekt linije, dva sadržaja, vremena slanja, izgleda našeg newsletter-a daje najbolje rezultate prilikom slanja email poruke primaocu.

Hipoteza ⇉ Rešenje ⇉ Merenje ⇉ Unapređenje ⇉ Naredna hipoteza

Na primer, postavite hipotezu da plavo dugme generiše više klikova nego crveno dugme. Posle toga, pomoću A/B testa šaljite dva skoro identična emaila svojim čitaocima, ali uz malu razliku –  jednoj grupi šaljite email sa crvenim dugmetom, a drugoj sa plavim. Ukoliko rezultati testa pokazuju da ima više klikova na email porukama koje su sadržale plavo dugme, znači da je to bolja opcija za vaš newsletter. Posle toga možete nastaviti sa testiranjima. Primera radi, testirajte koje reči bi trebalo da koristite na plavim dugmićima.

A/B testovi

A/B testiranje se obavlja u cilju poboljšanja:

  • broja otvorenih emailova
  • broja klikova
  • konverzija

Najčešći elementi koje možete testirati su:

  • subjekt linija
  • ime subjekta
  • sadržaj maila
  • vreme slanja emaila

Naravno, postoje razni testovi koje možete vršiti u okviru ova četiri elementa.

1. Investirajte u sadržaj

Ponoviću još jednom nešto što ste sto puta čuli – SADRŽAJ JE KRALJ! Ovo je jedini element koji, ukoliko je dobar, sigurno dovodi do povećanja konverzije. Ukoliko je ponuda dobra i privlači kupce, rezultati kampanje će biti odlični, bez obzira šta ste stavili u liniju subjekta, da li ste naveli ime subjekta ili bilo kog drugog elementa newsletter-a.

2. Uključite nekoliko koristi za primaoca unutar email poruke

Ukoliko email marketing koristite da prodajete svoje proizvode, razmotrite mogućnost da uključite više ponuda u toj jednoj email poruci. Pored toga, nemojte najjeftinije proizvode stavljati na početak biltena. Na taj način ćete ih zainteresovati da pregledaju bilten do kraja. AB test je pokazao da čitaoci najčešće klikću u gornjem delu biltena, te zbog toga na taj deo stavite one proizvode koje stvarno želite da prodate, bez obzira na cenu. U drugim industrijama, email marketing funkcioniše najbolje ukoliko imate jednu ponudu i jedan poziv na akciju.

3. AB test se odnosi i na boje

Ovo je super stvar za one koji prvi put rade A/B testove. Slobodno testirajte boju pozadine ili dugmića. Proverite da li vašim klijentima više odgovaraju mirnije ili življe boje. Savetujem vas, takođe, da ne menjate mnogo. Nemojte svaki put menjati boje, to nema smisla. Mi za sada koristimo narandžaste dugmiće i funkcioniše dosta dobro. Koje boje su vaši dugmići na newsletter-u?

ab test

4. Ne pozivajte čitaoca da kupi, već da pogleda ponudu

Ovde prevashodno mislim na dugmiće unutar biltena. Mislim da više efekta ima tekst na dugmiću Pogledajte nego Kupi. Dok ne pogledaju nešto, ljudi ne znaju da li će to kupiti, a ukoliko ih odmah terate da kupe, možda uopšte ne pogledaju ponudu. Sa druge strane, svako od vas ima svoju listu, pa je najbolje da napravite test i vidite koja opcija više odgovara vašim klijentima. Javite rezultate testa! 🙂

5. Ponavljate testirtanja

Ukoliko ste jednom testirali neku pojavu, ne znači da će ti rezultati biti večno aktuelni. Ovo se posebno odnosi na slučajeve u kojima je razlika između pobednika i poraženog veoma mala. Analizirajte i druge faktore, pa ponovite istraživanje. Ponavljajte sve dok više puta ne dokažete neku hipotezu.

6. Ne šaljite istu ponudu celoj email listi

Logično je da ponudu za paintball nećete slati ženama, kao i da ponudu za žensku garderobu nećete slati muškarcima. Ovakve greške će dovesti do znatno slabije konverzije, ali ćete sigurno izgubiti neke klijente, jer će smatrati da većina vaših mailova ne odgovara njihovim potrebama.

7. Dodajte simbole u liniju subjekta i personalizujte ime pošiljaoca

Primaoci uvek primete različite simbole u naslovu newsletter-a. To če sigurno dovesti do povećanja broja otvorenih poruka (open rate), ali ne znači da će dovesti do povećanja konverzije.

Što se tiče personalizacije imena pošiljaoca, mnogo kompanija smatra da Bojan iz Marketinguj.Me dosta bolje fnkcioniše od Marketinguj.Me. Naravno, to ponovo zavisi od vaših klijenata, tako da probajte i vidite šta vama više odgovara.

Email marketing je poslednjih godina veoma važna delatnost, isto kao i način prodaje, a sasvim sigurno će stanje ostati takvo i u budućnosti. Investirajte u email marketing i u svoje znanje i sigurno će vam se isplatiti. AB test će vam sigurno pomoći da razumete svoje klijente još bolje.

Koje elemente najviše testirate kod vaših newsletter-a?

Završio Ekonomski fakultet na smeru Marketing i master studije na smeru Poslovni informacioni sistemi. Internet marketingom se bavi preko godinu dana i posebno je zainteresovan za email marketing i SEO optimizaciju. Obožava sport i nutelu jede isključivo velikom kašikom.