8 razloga zbog kojih će Facebook ove godine dotući ostale kanale digitalnog marketinga

By Lazar / April 29, 2017

Marketing je ključ uspeha bilo kog posla. Ukoliko ste već preduzetnik ili planirate da osnujete svoju startup kompaniju ove godine, neophodno je da već imate spremnu adekvatnu marketing strategiju.

Od velike je važnosti da odredite koliki vam je budžet i isprobate neki od marketing kanala da biste mogli da odredite da li vam odgovara ili treba da potražite drugi. Verujem da će tokom 2017. godine reklame na Facebook-u prestići ostale kanale digitalnog marketinga.

Ovde ćete naći osam razloga koji će pojasniti zašto treba da koristite baš Facebook za reklamiranje svojih proizvoda.

1. Ciljna grupa posetilaca

Marketinške kampanje na Facebook-u se oslanjaju na specifičnu grupu posetilaca. Upravo iz tog razloga, Alat za ciljnu grupu posetilaca može da vam bude od velike pomoći. Ovaj Alat omogućava stručnjacima za marketing da unesu liste kontakata u vidu brojeva telefona, elektronske pošte i slično.

Ovo je savršena opcija za male preduzetnike koji imaju samo nekoliko stotina kontakata, kao i za velike kompanije koje raspolažu sa nekoliko hiljada kontakata.

Pogledajmo kako je bilo na prethodnim izborima za predsednika Amerike. Donald Tramp je pobedio na izborima nakon što je uložio 150 miliona dolara na Facebook i Instagram kampanje u poslednjim nedeljama pred izbore. Tim Donalda Trampa je upotrebio bazu podataka (Projekt Alamo) u kojoj se nalaze profili 220 miliona stanovnika Amerike. Kako su se izbori bližili, Donald Tramp je u poslednjem trenutku naveo ljude da glasaju za njega umesto za Hilari Klinton koristeći upravo ciljane oglase na Facebook-u.

Demokratska uporišta su zabeležila rekordno nizak odziv birača 8. Novembra. Ovo se može pripisati tome da je Donald Tramp na pravi način iskoristio Projekt Alamo.

2. Maksimalna vidljivost uz minimalne troškove

Ukoliko planirate da lansirate posao na internetu, želite da za to sazna što veći broj ljudi. Trenutno, Facebook je na trećem mestu najmnogoljudnijih internet platformi sa 1,79 milijarde aktivnih korisnika svakog meseca.

Oglašavanje na Facebook-u je jeftinije nego oglašavanje na Google-u. Pored toga, istraživanja pokazuju da 90% korisnika provodi vreme koristeći Facebook aplikaciju, koja je jedna od najčešće preuzimanih aplikacija u prvoj polovini 2016. godine.

Ne kažemo da treba da potrošite sav novac na oglašavanje na Facebook-u, ali gorepomenute brojke je jednostavno teško ignorisati.

3. Svest o brendu u ranoj fazi

Ukoliko imate dobru strategiju, Facebook može da se koristi i kao PR. Opcija Svest o brendu koristi kombinaciju proxy metrike sa dosegom i pažnjom koju korisnici pridaju kampanji u cilju maksimalne izloženosti.

Korišćenje ove opcije na samom početku kampanje je veoma bitno jer, nakon toga, svaka sledeća kampanja će imati veću publiku. Cilj je da se okupira pažnja ljudi koji su verovatno zainteresovani za vaš proizvod.

4. Facebook Live opcija

Video snimak je neprikosnoveni šampion u tome koliko može da zainteresuje publiku i učini da ga objavljuju što više na svojim Facebook profilima. Opcija Facebook Live je nastala prethodne godine i u potpunosti zavladala internetom. Ona omogućava korisnicima da snimaju video snimke i dele ih sa svojim prijateljima.

U poslovnom smislu, ova opcija se može koristiti na sledeće načine:

  • Omogućite publici da vidi šta se dešava iza kulisa
  • Pokažite delić novog proizvoda i zainteresujte ih da vide i ostatak
  • Promovišite događaje
  • Odgovarajte na pitanja publike

Ljudi provedu tri puta više vremena gledajući video snimke nego bilo koji drugi sadržaj na internetu. Imajući ovo na umu, neophodno je ubaciti i video snimke u marketinšku kampanju na Facebook-u. 

5. Chatbot opcija

Od kada je Mark Zuckerberg najavio u kom pravcu će se Facebook kretati u narednih 10 godina, svi pokušavaju da koriste Facebook Messenger opciju za komunikaciju sa publikom. S obzirom na to da ova opcija ima milijardu aktivnih korisnika svakog meseca, to ne treba uopšte da nas čudi.

Pre nekog vremena, sajt Shopify je objavio da će početi da prodaje proizvode direktno na Facebook Messenger-u. Ovo je u potpunosti promenilo sve do tada poznato korisnicima Facebook-a. Kada sve više kompanija počne da prodaje na Facebook-u, broj sati koje korisnici provode na ovoj platformi će nastaviti da se povećava.

Ukoliko veliki broj korisnika počne da komunicira sa kompanijama na Facebook-u, opcija Cahtbot će postati neophodna. Ukoliko budete koristili ovu opciju, moći ćete da šaljete poruke u kojima se nalaze slike, linkovi i dugme poziv na akciju.

Zahvajujući ovoj opciji, kompanije će omogućiti publici da se razgovor i kupovina odvija u datom trenutku, a ne u toku nekoliko minuta ili sati.

6. Brže povratne reakcije

Pre nekoliko desetina godina, kompanije su, ukoliko su želele da saznaju šta mušterije misle o njima, morale da telefonom pozivaju ljude ili šalju ankete poštom. Međutim, ti dani su prošlost i sve što kompanije treba urade je da se drže društvenih mreža.

Facebook omogućava kompanijama da jednostavno objave pitanje na svom profilu i čekaju odgovore korisnika.

U svetu biznisa, vreme je od esencijalne važnosti. Facebook je sjajan jer omogućava da kompanije vide šta publika misli o njima i, na osnovu toga, pokušaju da poboljšaju svoje usluge.

7. Psihologija potrošača

Jedna od najvećih prednosti Facebook-a (ili svih društvenih mreža uopšte) je što omogućava svima da se njihov glas čuje.

Osim što mogu da kažu svoje mišljenje o proizvodima i uslugama koje im se nude, Facebook omogućava korisnicima da pokažu šta im se dopada tako što će kliknuti na Svidja mi se dugme.

Kompanije na ovaj način mogu da pretvore svakodnevne korisnike u influensere. Devet od 10 korisnika sluša preporuke svojih prijatelja pre kupovine. Zašto ne biste dozvolili da vaša publika priča umesto vas i reklamira vas na taj način?

8. Rast

Facebook se poboljšava svaki dan. U prethodne četiri godine, broj korisnika Facebook-a se povećao skoro duplo. Čini se da mu predstoji svetla budućnost. Verovatno će imati sve više i više korisnika koji bi mogli da vide šta imate u ponudi. Takođe, očekuje se da će se i marketing poboljšati i postati jeftiniji .

U prethodnih godinu dana, Facebook je lansirao nekoliko novih opcija, poput:

  • Facebook Live Video
  • Facebook Professional Services
  • Facebook at Work
  • Poboljšana pretraga
  • Uber/Lyft integracija
  • Facebook Shopping Tab
  • Instant Articles
  • Facebook Events
  • Non-profit crowdfunding
  • Music Stores

Mali preduzetnici i vlasnici velikih kompanija bi trebalo da se pripreme i iskoriste neke od ovih opcija u marketing strategijama.

Činjenica je da je Facebook tu i da nigde ne ide. Neverovatno je kada se setimo da je osnovan u cilju ostajanja u kontaktu sa prijateljima i da se pretvorio u platformu koja povezuje ljude i brendove iz celog sveta. Držite oči širom otvorene za ono što sledi jer će Facebook definitivno uticati na poslove i u budućnosti.

Studirao marketing u Subotici i o trošku Evropske unije skitao po Evropi, kao erasmusovac u Letoniji i Belgiji. Bavi se online marketingom već četiri godine i štreberski prati sva nova dešavanja. Uvek na vrhu! Sve što zaradi troši na putovanja i potpuno netipično za Balkanca – voli sport.