5 dodataka koji će vam pomoći da sakupite email adrese

Marketing sadržaj je sjajan za SEO, društvene mreže i vašu publiku, ali neće vam mnogo pomoći ukoliko ga ne koristite u cilju skupljanja mejlova potencijalnih mušterija i stvaranja publike čitalaca. Stoga, zašto ne biste počeli da prikupljate mejlove potencijanih mušterija na svom blogu?

Skupljanje mejlova može da bude nezgodan posao za blogera.

To je tema koja postoji u svetu internet prozorčića, poziva na delovanje i drugih metoda koje većini nas mogu da se učine neukusnima. Ali, to ne znači da smemo da ih ignorišemo.

Moramo da prikupljamo mejlove potencijanih mušterija na blogovima – to je neminovno. Pitanje je samo: kako to možemo da uradimo na način koji odiše poštovanjem prema našim čitaocima i marketinškom procesu? Postoji li način da se to dvoje premosti?

Odgovor je da, i ovde vam nudimo pet WordPress dodataka koji mogu da vam pomognu u tome.  


Plugin #1 za skupljanje mejlova – OptinMonster

Iako je u pitanju plugin koji se plaća, OptinMonster je jedan od najkompletnijih alata za skupljanje mejlova.

 

OptinMonster je, bez sumnje, deda svih vodećih dodataka pravljenih za WordPress. Iako je lansiran 2013. godine, već je postao jedan od najboljih načina za skupljanje mejlova mušterija koristeći WordPress i trenutno je primarni metod koji ekipa MM koristi na blogu.  
Ono što je super u vezi sa ovim dodatkom je to što dozvoljava korišćenje širokog dijapazona opcija za skupljanje mejlova zavisno od toga kakav imate ukus za internet prozorčiće.
Postoji šest različitih tipova metoda za skupljanje mejlova koji su dostupni, uključujući tradicionalni prozorčić, prozorčić u podnožju stranice, onaj koji se pojavi sa strane internet stranice ili jednostavni programčić koji se prikazuje na kraju blog posta.

OptinMonster

OptinMonster nudi mnogo metoda za sakupljanje mejlova

                               
OptinMonster je integrisan sa nekoliko najpopularnijih alata za email marketing uključujući MailChimp, Aweber, i naš omiljeni – Campaign Monitor. Prilagođavanje dizajna je takođe odlično, plus nudi nekoliko opcija koje svako može da koristi. Nekoliko drugih opcija koje poseduje su i praćenje konverzija i jednostavna, ali efektna, A/B komponenta za testiranje uz pomoć koje možete da uporedite različite verzije formulara za skupljanje mejlova i vidite koji vam najviše odgovara.  
OptinMonster je dodatak koji se plaća, ali i to ga čini vredim pažnje. Lično, preporučio bih da korisnici ulože u profesionalnu verziju koja uključuje nameru o napuštanju stranice (Exit Intent) opciju koja automatski oseti kada korisnik napušta stranicu i tada se prikazuje određeni prozorčić. Ovo je sjajan način da bez previše dosađivanja dodate prozorčić na sajt, što je jedan od najuspešnijih načina za skupljanje mejlova potencijalih mušterija koji postoji.    

 

OptinMonster u akciji!

 

Plugin #2 za skupljanje mejlova – Leadin


Leadin je noviji dodatak za WordPress koji obećava da će vam pomoći da upoznate posetioce vašeg sajta, umesto samo sakupljanja njihovih mejlova. Ovo je noviji koncept i preti da pomuti liniju između skupljanja mejlova i sistema za upravljanje odnosa sa klijentima kao što su Salesforce ili Highrise.
Ovaj dodatak je posebno dobar ukoliko želite da sakupite sales leads, ili još ponešto osim email adrese.


Sa Leadin-a:
Kada neko popuni formular na vašem WordPress sajtu, želite da saznate nešto više o tim ljudima – koje stranice su posetili, kada su se vratili na njih i na kojim su društvenim mrežama prisutni. Naša WordPress automatizacija marketinga i dodatak za praćenje mejlova će vam dati detaljno šta treba da uradite sledeće, jer posao nije posao ukoliko nije na ličnoj bazi.
Leadin radi kroz korišćenje tradicionalnih kontaktnih formulara na sajtovima, ili jednostavnih prozorčića u desnom uglu stranice.  


Na našem sajtu smo eksperimentisali sa menjanjem prozorčića koji iskaču na sredini stranice i onima koji se diskretno pojavljuju kao što je na Leadin-u.
U našim testovima, bilo je tri ili četiri puta manje efektno nego tradicionalna prozorčić/lightbox metoda. Imajte to na umu i na osnovu onoga što vam je potrebno i koji su vam ciljevi za skupljanje mejlova, ovo je možda pravi pristup za vas.


Plugin #3 za skupljanje mejlova – SumoMe List Builder


SumoMe je besplatan alat za WordPress (ili druge sajtove) koji dodaje element pravljenja liste na bilo kom sajtu.
Ovaj jednostavan prozorčić se fokusira na to da prenese najvažniju poruku. Iako nudi mnogo manje opcija za prilagođavanje nego OptinMonster, besplatan je i veoma jednostavan za korišćenje. Kao i OptinMonster, ima integrisane sve najvažnije email marketing provajdere uključujući MailChimp, Aweber, Constant Contact i Campaign Monitor.
Kao i OptinMonster, SumoMe takođe nudi opciju gde se vidi kada posetilac izlazi sa stranice, tako da možete da čekate dok posetilac ne krene da napušta stranicu I tek tada da im se pojavi prozorčić na ekranu.


Sa SumoMe:
Naš lightbox popover može da bude prilagođen da automatski iskače posle određenog vremena ili možete da koristite pametnu opciju da pitate posetioce vašeg sajta da se učlane kada mislite da se spremaju da napuste sajt. Dakle, ljudi će naći vaš blog, pročitati vaš članak i učlaniti se putem majla na vaše MailChimp obaveštenje.

SumoMe se u roku od nekoliko minuta instalira i koristi.

                                           
Plugin #4 za skupljanje majlova – FooBar


Slično kao Hello Bar, Foo Bar je WordPress dodatak koji omogućava da dodajete jednostavna obaveštenja na gornji deo stranica vašeg sajta.  

FooBar predstavlja obaveštenja koja nisu dosadna i ne iskaču na sredini stranice, već se nalaze na vrhu stranice što može koristiti za obaveštavanje ili objavljivanje informacija koje su specifične za određeni sajt. Padajući prozorčić može da se koristi na neograničen broj načina uključujući obaveštenja, specifikacije proizvoda, besplatne poklone, itd.



Jednostavan je za instaliranje i korišćenje i može da bude u potpunosti konfigurisan sa WordPress-a. Naravno, s obzirom na to da ovaj dodatak nije dodatak za sakupljanje mejlova mušterija, moraćete ga povezati linkom sa stranicom na kojoj se nalazi formular za sakupljanje mejlova. Ovaj dodatni klik može da bude previše za neke korisnike i upravo zbog toga ova metoda je najbolja ukoliko je koristite da promovišete jedinstven sadržaj koji možete da podelite.
Na primer, Nil Patel veoma dobro vodi svoj blog Quick Sprout tako što označava svoje profesionalne konsultantske usluge na obaveštenju koje se nalazi na vrhu stranice. Ovaj link vodi ka posebno dizajniranoj stranici koja sakuplja i organizuje mejlove korisnika.  



Ovaj metod se oslanja u velikoj meri na kvalitet i treba provesti neko vreme razmišljajući o tome šta vaša publika želi da vidi tamo.


Plugin #5 za skupljanje mejlova – Hybrid Connect

Hybrid Connect je još jedan od korišćenijih alata za sakupljanje majlova za WordPress i može biti korišćen kao prozorčić, programčić sa strane ili programčić u podnožju posta.

Uzimajući sve u obzir, ovaj dodatak je veoma kompletan i nudi više integrisanih opcija nego bilo koji drugi pomenuti dodatak, uključujući GoToMeeting, koji je veoma interesantan ukoliko ste neko ko nudi veliki broj internet seminara ili javnih dešavanja.


Hybrid Connect takođe nudi jedinstvenu Facebook opciju – Facebook Connect, koja omogućava da se prikaže Facebook Connect dugme SAMO posetiocima koji su ulogovani na Facebook. Zahvaljujući ovom dugmetu, posetioci se mogu učlaniti na vašu mejl listu u samo dva klika!
Druga sjajna opcija Hybrid Connect-a je mogućnost da ima A/B testiranje. Dodatak će automatski ponuditi nekoliko opcija formulara vašoj publici na različite načine i eliminisati one prozorčiće koji nisu zadovoljavajući.  




Skupljanje mejlova korisnika je neophodan deo posedovanja bloga i treba koristiti efektan metod za to. Ovi plugini su samo neke od najboljih opcija koje se nude i treba da se postarate da pronađete one koji najbolje odgovaraju vašoj publici.


Jedna od najvažnijih stvari koju možete da uradite kada isprobavate novi metod za skupljanje mejlova korisnika je da ga testirate zajdno sa drugim opcijama. Na primer, da li opcija gde se prozorčić pojavljuje diskretno sa strane sakuplja isti broj mejlova kao prozorčić koji iskače na sredini stranice? Ako je tako, razmislite o tome da koristite manje upadljivu opciju od nepodnošljivog prozorčića na sredini stranice.


Ne treba da bazirate strategiju za skupljanje mejlova na rezultataima drugih. Proverite svoju strategiju na sopstvenoj publici i naći ćete opciju koja je najbolja za vaš blog.  

Student Ekonomskog fakulteta u Novom Sadu. Internet marketingom se bavi preko godinu dana. Želi karijeru da usmeri ka programiranju i kako ga primeniti u online marketingu. Fan kulinarstva i biciklizma.