3 razloga zašto je email marketing bolji od društvenih mreža

Svaki marketar većinu vremena provodi kreirajući statuse na Facebook-u i Twitter-u, praveći oglase, odgovarajući na poruke. Pa ko vam može šta zameriti kada ima preko milijardu i 300 miliona Facebook korisnika i  645 miliona tviteraša (od toga 271 milion aktivnih).

Međutim, znatno manje vremena se izdvaja za kreiranje email liste, njen dalji razvoj, pravljenje odličnih email sadržaja i praćenje statistike koja je u vezi sa email marketing strategijom. Ukoliko većinu svog vremena posvetite društvenim mrežama, a zanemarite email marketing, to može biti potencijalno velika greška, a sada ću vam reći i zašto.

Email Marketing

 

1. Igra brojeva

The Radicati group je iznela podatke prema kojima u 2014. godine postoji oko 4,1 milijarda emil naloga, a pretpostavlja se da će taj broj narasti na 4,9 milijardi do 2017. godine. To znači da trenutno postoji više email naloga nego profila na Facebook-u i Twitter-u zajedno i to duplo! Iznenađujuće, zar ne?

Budući da već znate šta su open rate i click rate, koristiću te podatke kako bih vam predstavio moć email marketinga. Broj ljudi koji će stvarno videti vaš post na Facebook-u je svega 6% dok je open rate kod email marketing poruka između 20% i 30%. Na osnovu ovoga vidimo da će pet puta više ljudi videti vašu ponudu ukoliko je pošaljete emailom.

Click rate u email marketingu iznosi oko 3 %, a taj broj kod tvitova je šest puta manji i kreće se oko 0,5%.

Ovo je u praksi pokazao i Derek Halpern. On je svoj post poslao istom broju ljudi preko emaila i preko Twitter-a. Rezultati su sledeći:

  • Preko Twitter-a 300 ljudi je kliknulo na link koji vodi do posta
  • Dok je 4200 ljudi kliknulo na link unutar svog email sandučeta.

2. Email je personalniji i poslovniji od naloga na društvenim mrežama

Pa Facebook je najpersonalnji, šta ovaj lupeta je sigurno vaša prva reakcija. E pa, nije. Setite se da još uvek email ima više korisnika nego dve najveće društvene mreže zajedno. To znači da nemaju svi ljudi pristup ili nalog na Facebook-u i Twitter-u.

Drugo, što su ljudi stariji smanjuje se broj onih koji koriste društvene mreže pa samim tim email ima veći značaj za njih, a samim tim i za email marketing.

Treće, poslovni ljudi veoma retko komuniciraju sa korisnicima preko Facebok-a 1 na 1, česće otvaraju Gmail, Outlook ili bilo koji drugi  email nalog.

Četvrto, mnogo kompanija komunicira sa kupcima preko Facebook-a, Twitter-a ili Google+, ali ukoliko žele da tu komunikaciju podignu na viši nivo, lakše razumeju svoje korisnike i šire listu korisnika, potrebno je da koriste neki email provajder.

Da li je lakše koristiti jedan kanal za komunikaciju sa potrošačima na što profesionalniji način ili utrošiti energiju na više kanala, a komunicirati sa samo jednim delom potrošača?

3. Sadržaj

Preko emaila lakše je kreirati poruku koja će privući pažnju potrošača nego preko društvenih mreža. Različite slike, efekti koje vidite kada otvorite email poruku mnogo lakše vam privuku pažnju. Največa prednost email sadržaja je što se on može menjati i prilagođavati bez ikakvog problema.

Email marketing

Navikli smo da dobijamo različite poruke preko emaila pomoću kojih nam nude različite proizvode i usluge. Sa druge strane, na društvenim mrežama želimo samo da se dopisujemo sa prijateljima, gledamo tuđe fotografije ili igramo Farmville ili Top Eleven. Zbog toga su potrošači daleko poverljiviji ukoliko ih kontaktirate preko njihovog email naloga.

 

Da li vi mislite da je email pogodniji za marketing aktivnosti od društvenih mreža? Da li su možda društvene mreže pogodnije za određene tipove kompanija i proizvoda?

 

Ukoliko imate bilo kakvo pitanje ili vam treba pomoć, slobodno nas kontaktirajte i prijavite se na našu email listu. 🙂

Završio Ekonomski fakultet na smeru Marketing i master studije na smeru Poslovni informacioni sistemi. Internet marketingom se bavi preko godinu dana i posebno je zainteresovan za email marketing i SEO optimizaciju. Obožava sport i nutelu jede isključivo velikom kašikom.
7 comments

Leave a comment: